Tijdens de (uitgestelde) Algemene Ledenvergadering
van vrijdag 16 december 2016 stellen twee BvK-leden zich verkiesbaar
als nieuw bestuurslid: Geertje Rasing en John van der Starre. Hier
stellen zij zich voor.
Geertje Rasing

Graag wil ik mij voorstellen als aspirant-bestuurslid voor de BvK. Mijn naam is Geertje Rasing (1983). Ik ben sinds 2014 werkzaam als klantmanager Werk bij de Sociale Dienst Oost Achterhoek (SDOA).
Ik zou graag jullie willen vertegenwoordigen als bestuurslid, omdat
ik vind dat wij een schitterend beroep hebben, waar wij trots op mogen
zijn. Ik wil dit via de BvK graag meer naar buiten brengen, door ons te
richten op het verbeteren van het imago. Daarnaast vind ik het
belangrijk dat wij onszelf blijven ontwikkelen als persoon, om zo voor
iedere klant een goede klantmanager te kunnen zijn. Ik hoop hier samen
met de BvK een rol in te kunnen spelen.
John van der Starre

Ik heet John van der Starre (1967). Sinds 2000 werk ik in de
bijstand, eerst als medewerker debiteuren. Mijn huidige rol, sinds 2007,
is die van kwaliteitsmedewerker / toetser.
Wij klantmanagers hebben een veelzijdig vak. Het is ook een moeilijk
beroep gezien het feit dat je altijd moet wegen tussen het belang van de
bijstandsgerechtigde en de gemeente waarvoor je werkt. En aan beide
partijen schort het nodige, zodat je altijd weer een balans moet zien te
vinden. Dat laveren vereist een grote mate van flexibiliteit,
deskundigheid en professionaliteit. Om die kwaliteiten te behouden en te
verbeteren wil ik me inzetten voor de BvK. Als bestuurslid wil ik
actief bijdragen aan het boeken van resultaten.
Ik ambieer een meer standvastiger rol voor de klantmanager. En om die reden vind ik de
onlinecommunity KenMe
en, dadelijk, het beroepsregister voor klantmanagers erg belangrijk.
Kennis delen, een standaardrichtlijn hebben voor wat kwaliteit inhoudt
en voortdurend actuele, praktische informatie opdoen is essentieel om
door management en politiek als onbetwistbaar deskundig te worden
gezien. Aan het eind van mijn periode in het bestuur wil ik hebben
bereikt dat de BvK bij alle klantmanagers bekend is. En de BvK heeft er
dan ook voor gezorgd dat onze beroepsgroep als autoriteit, als bekwame
vakmensen wordt gezien.
Algemene Ledenvergadering
Kom ook naar de algemene ledenvergadering op 16 december!
Meer informatie