Aspirant-bestuursleden BvK stellen zich voor

Tijdens de (uitgestelde) Algemene Ledenvergadering van vrijdag 16 december 2016 stellen twee BvK-leden zich verkiesbaar als nieuw bestuurslid: Geertje Rasing en John van der Starre. Hier stellen zij zich voor.

Geertje Rasing

Geertje RasingGraag wil ik mij voorstellen als aspirant-bestuurslid voor de BvK. Mijn naam is Geertje Rasing (1983). Ik ben sinds 2014 werkzaam als klantmanager Werk bij de Sociale Dienst Oost Achterhoek (SDOA).

Ik zou graag jullie willen vertegenwoordigen als bestuurslid, omdat ik vind dat wij een schitterend beroep hebben, waar wij trots op mogen zijn. Ik wil dit via de BvK graag meer naar buiten brengen, door ons te richten op het verbeteren van het imago. Daarnaast vind ik het belangrijk dat wij onszelf blijven ontwikkelen als persoon, om zo voor iedere klant een goede klantmanager te kunnen zijn. Ik hoop hier samen met de BvK een rol in te kunnen spelen.

John van der Starre

John van der StarreIk heet John van der Starre (1967). Sinds 2000 werk ik in de bijstand, eerst als medewerker debiteuren. Mijn huidige rol, sinds 2007, is die van kwaliteitsmedewerker / toetser.

Wij klantmanagers hebben een veelzijdig vak. Het is ook een moeilijk beroep gezien het feit dat je altijd moet wegen tussen het belang van de bijstandsgerechtigde en de gemeente waarvoor je werkt. En aan beide partijen schort het nodige, zodat je altijd weer een balans moet zien te vinden. Dat laveren vereist een grote mate van flexibiliteit, deskundigheid en professionaliteit. Om die kwaliteiten te behouden en te verbeteren wil ik me inzetten voor de BvK. Als bestuurslid wil ik actief bijdragen aan het boeken van resultaten.

Ik ambieer een meer standvastiger rol voor de klantmanager. En om die reden vind ik de onlinecommunity KenMe en, dadelijk, het beroepsregister voor klantmanagers erg belangrijk. Kennis delen, een standaardrichtlijn hebben voor wat kwaliteit inhoudt en voortdurend actuele, praktische informatie opdoen is essentieel om door management en politiek als onbetwistbaar deskundig te worden gezien. Aan het eind van mijn periode in het bestuur wil ik hebben bereikt dat de BvK bij alle klantmanagers bekend is. En de BvK heeft er dan ook voor gezorgd dat onze beroepsgroep als autoriteit, als bekwame vakmensen wordt gezien.

Algemene Ledenvergadering

Kom ook naar de algemene ledenvergadering op 16 december!
Meer informatie