'Breng met het LEER-register je ontwikkeling in kaart'

Martijn HautvastMartijn Hautvast van SCIOPENG Opleidingen is een van de afgevaardigden van de opleiders die meedenken over de inrichting van het LEER-register. "Met het LEER-register breng je voor jezelf en voor je organisatie je eigen ontwikkeling in kaart."

1. Waarom doet SCIOPENG mee aan het LEER-register van klantmanagers?

"Vanuit SCIOPENG Opleidingen denken wij graag mee met het LEER-register omdat wij vinden dat de professionele ontwikkeling van klantmanagers nooit mag ophouden. Als dé kennispartner in het sociaal domein, helpen wij professionals in het werkveld door opleidingen aan te bieden op zowel kennis als vaardigheden. Wij zijn ervan overtuigd dat het koppelen van deze opleidingen aan het LEER-register, de klantmanager in de gelegenheid stelt om zijn of haar professionele ontwikkeling zelf te sturen. Op die manier hopen wij een inhoudelijke bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vak."

2. Wat vind je van het LEER-register?

"Ik vind het LEER-register een mooie manier om je eigen ontwikkeling te monitoren, doelen te stellen en hier een passende navolging aan te geven. Als uitvoerder van de Participatiewet heeft je werk direct invloed op de klant, daarom is het van belang om het werk wat je aflevert op hoog niveau te houden. Belangrijke voorwaarden om dit te kunnen doen zijn het bijhouden van je kennis en vaardigheden, en door het inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Dit is iets waar het LEER-register goed in faciliteert."

3. Wat zijn volgens jou voordelen voor klantmanagers om een LEER-profiel aan te maken?

"Door het LEER-register krijg je voor jezelf een helder beeld waar je nu staat. Zo krijg je inzicht in welke gebieden mogelijk nog aandacht behoeven. Hierop kun je vervolgens leerdoelen formuleren. Omdat wij onze opleidingen koppelen aan de kennisgebieden en vaardigheden, kun je als klantmanager doelgericht een opleiding uitzoeken die aansluit bij je leerdoelen. Zo breng je voor jezelf en voor je organisatie je eigen ontwikkeling in kaart."

4. Wat wil je verder nog kwijt over het LEER-register?

"Hopelijk vindt het LEER-register zijn doorgang bij alle klantmanagers. Op die manier kunnen we samen werken aan de professionalisering van het vak en zo de beste kwaliteit dienstverlening leveren aan de klant, want dat is tenslotte waar het om draait."