Martijn Hautvast van SCIOPENG Opleidingen is een van de afgevaardigden van de opleiders die meedenken over de inrichting van het LEER-register. "Met het LEER-register breng je voor jezelf en voor je organisatie je eigen ontwikkeling in kaart."
"Vanuit SCIOPENG Opleidingen denken wij graag mee met het LEER-register omdat wij vinden dat de professionele ontwikkeling van klantmanagers nooit mag ophouden. Als dé kennispartner in het sociaal domein, helpen wij professionals in het werkveld door opleidingen aan te bieden op zowel kennis als vaardigheden. Wij zijn ervan overtuigd dat het koppelen van deze opleidingen aan het LEER-register, de klantmanager in de gelegenheid stelt om zijn of haar professionele ontwikkeling zelf te sturen. Op die manier hopen wij een inhoudelijke bijdrage te leveren aan de professionalisering van het vak."
"Ik vind het LEER-register een mooie manier om je eigen ontwikkeling te monitoren, doelen te stellen en hier een passende navolging aan te geven. Als uitvoerder van de Participatiewet heeft je werk direct invloed op de klant, daarom is het van belang om het werk wat je aflevert op hoog niveau te houden. Belangrijke voorwaarden om dit te kunnen doen zijn het bijhouden van je kennis en vaardigheden, en door het inspelen op nieuwe ontwikkelingen. Dit is iets waar het LEER-register goed in faciliteert."
"Door
het LEER-register krijg je voor jezelf een helder beeld waar je nu
staat. Zo krijg je inzicht in welke gebieden mogelijk nog aandacht
behoeven. Hierop kun je vervolgens leerdoelen formuleren. Omdat wij onze
opleidingen koppelen aan de kennisgebieden en vaardigheden, kun je als
klantmanager doelgericht een opleiding uitzoeken die aansluit bij je
leerdoelen. Zo breng je voor jezelf en voor je organisatie je eigen
ontwikkeling in kaart."
"Hopelijk
vindt het LEER-register zijn doorgang bij alle klantmanagers. Op die
manier kunnen we samen werken aan de professionalisering van het vak en
zo de beste kwaliteit dienstverlening leveren aan de klant, want dat
is tenslotte waar het om draait."