BvK kiest voor Registerplein

Let op: deze informatie is niet meer up-to-date. Kijk bij LEER-register voor de laatste stand van zaken.

Eind augustus 2016 ondertekenden bestuursleden van de BvK een contract met Registerplein. Hiermee kiest de BvK voor een professionele partij die ruime kennis en ervaring heeft met registreren van professionals binnen het sociaal domein. Daar ging een intensief keuzeproces aan vooraf. We belden met Marie-Christine Cornel, bestuurslid van de BvK.

Gefeliciteerd, de handtekening is gezet!

‘Dank je wel, we zijn erg blij met de keuze voor Registerplein. Met hun expertise en netwerk binnen het sociaal domein zijn zij een waardevolle partner voor ons bij het inrichten van een Register voor klantmanagers. We bouwen op die manier aan ons eigen kwaliteitskeurmerk en dat is hard nodig om het vak goed neer te zetten. De BvK staat immers voor klantmanagers die hun vak verstaan.’

Heeft de BvK ook andere partijen onderzocht?

‘Jazeker, al in 2015 vonden verkennende gesprekken met diverse bureaus plaats. Daar hebben we veel van geleerd, onder meer over wat certificeren en registreren kan opleveren voor een beroepsgroep. Toen we later kennis maakten met Registerplein viel alles op z’n plek. Zij beheren onder meer de beroepsregisters voor sociaal- en GGZ-agogen, sociaal juridisch dienstverleners, (bedrijfs-)maatschappelijk werkers en sinds kort het Register voor sociaal werkers. Voor de BvK was het een logische stap om het Register voor klantmanagers daar onder te brengen.’

Dus het Register voor klantmanagers kan nu snel geopend worden?

‘Nee, zeker niet. Er ligt nog een proces voor ons waarin belangrijke keuzes zullen worden gemaakt over de inrichting van het Register. Denk aan ‘hoe kom je als klantmanager in het Register?’ maar ook ‘hoe kun je in het Register blijven’?

Deze keuzes maken we zelf, samen met onze leden en achterban. Ook zijn er werkgevers en opleiders bij betrokken. We trekken daarom ruim de tijd uit om ons eigen Register goed in te richten. Met Registerplein als professioneel adviseur, gaat het zeker goed komen met het Register voor klantmanagers.’

Meer informatie

Voor meer informatie: www.registerplein.nl

BvK en Registerplein

Links: Milena Babovic (Registerplein) en rechts Jasmijn Lee Sack Fong (BvK)