Dialoogsessies over het Register voor klantmanagers

Op 2 november 2017 lanceert de BvK officieel het Register voor klantmanagers! Daaraan voorafgaand zal in verschillende samenstellingen een dialoog worden gevoerd over de (her-)registratiecriteria en het reglement. Centrale vragen zijn: waar moet je als klantmanager aan voldoen om in het Register te komen en te blijven?

Op 28 oktober en op 9 december 2016 is een inhoudelijke dialoog in kleine kring. Genodigden zijn deelnemers van de pilotgemeenten, commissie Vakmanschap, Raad van Advies van de BvK, het BvK-bestuur, directie Divosa en Ministerie van SZW. Andere belangstellenden zijn van harte welkom.

Programma

Aan de orde komen vragen als:

  • hoeveel werkervaring heeft de klantmanager nodig om zich te kunnen registreren?
  • geldt er een diploma-eis om toegelaten te worden tot het register, zo ja welke?
  • hoeveel tijd besteedt een klantmanager aan leren en ontwikkelen om geregistreerd te blijven?
  • welke activiteiten komen daarvoor in aanmerking?
  • hoe benutten we de voordelen van het register en bereiken we ermee wat we ècht willen?

Deze bijeenkomsten zijn bedoeld om ideeën uit te wisselen en meningen te vormen. Het is in deze fase niet bedoeld om tot besluitvorming te komen, dat gebeurt in het voorjaar van 2017.

Meer informatie

Interesse in het bijwonen van een bijeenkomst over beroepsregistratie van klantmanagers? Stuur een mail naar Elke Haitink

Klantmanagers praten ook mee

Tijdens de achterbanbijeenkomst van de BvK op 24 juni 2016 praatten BvK-leden hier al over. Lees het verslag

Ook op andere momenten kunnen klantmanagers bijdragen aan de dialoog. Bijvoorbeeld tijdens een Dag van de Uitvoering. Praat ook mee!