KenMe gelanceerd

Tijdens het BvK Najaarscongres op 5 oktober 2015 is de online community voor klantmanagers KenMe gelanceerd. KenMe biedt een vertrouwde omgeving voor klantmanagers werk en/of inkomen om elkaar het hemd van het lijf te vragen over de alledaagse praktijk. KenMe staat niet voor niets voor Kennis en Meedoen. Streven is om klantmanagers met elkaar in contact te brengen en zo het vakgebied vooruit te helpen.

KenMe doet dit op drie manieren:

  1. In discussies zoeken de deelnemers de controverses, de hete hangijzers en de nog niet beschreven delen van het kennisveld op. Zo scherpen ze hun eigen visie op het vakgebied aan en boekstaven ze tegelijkertijd het denkproces.
  2. In blogs kunnen deelnemende klantmanagers een persoonlijk verhaal beschrijven of hun eigen mening over het vak delen. KenMe biedt assistentie bij het schrijven ervan en helpt ook mee met de verspreiding.
  3. In wiki’s documenteren de deelnemers nieuwe werkwijzen, protocollen en standaarden. De input voor de wiki’s komt uit spannende discussies of interessante blogs voort, maar kan ook door een lid worden aangedragen.

Ambassadeurs

Twaalf ambassadeurs waren bij de lancering aanwezig om hun motivatie voor hun bijdrage aan de ontwikkeling van het platform toe te lichten.

“Ik wil graag kennis delen en uitwisselen met andere collega’s en dan niet alleen binnen mijn gemeente.”

“Ik vind het belangrijk dat niet iedereen voor zichzelf het wiel zit uit te vinden.”

“Ik wil graag een link zijn naar werkgeversdienstverlening.”

“Ik wil mensen ontmoeten. En dat kan ook in deze community.”


KenMe-ambassadeurs tijdens het BvK Najaarscongres 2015

Profiel

Een profiel aanmaken is alleen weggelegd voor klantmanagers. Op deze manier is het uitgesloten dat leidinggevenden meekijken.

Meer informatie

Kijk op www.kenme.nl