Janna van ’t Sant werkt als klantmanager bij het Contactpunt nazorg ex-gedetineerden en veelplegers van de gemeente Apeldoorn. Samen met haar collega Noreddine Benmhamed coördineert ze de nazorg voor ex-gedetineerden. Een bijzondere klantmanager aan het woord.

Janna van ’t Sant en Noreddine Benmhamed
Samen met mijn collega Noreddine coördineer ik de nazorg voor
ex-gedetineerden. Onze prioriteit ligt daarbij op onderwerpen als
identiteitsbewijs, inkomen, huisvesting, schulden en zorg. Onze inzet is
gericht op het aanbieden van een goed vervolg na de detentie voor de
ex-gedetineerde om daarmee recidive te voorkomen. Ofwel: ‘de zachte
landing in de maatschappij’. Voor mensen die gemotiveerd zijn, kunnen we
zodoende het verschil maken.
Door de aanpak en integrale werkwijze (combinatie Participatiewet en
Wmo) wordt zoveel mogelijk voorkomen dat de ex-gedetineerde van het
kastje naar de muur moet gaan om zaken te regelen.
Wij werken met ex-gedetineerden. Het contact start zoveel mogelijk al tijdens detentie. Wij richten ons op burgers die vóór hun detentie ingezetene waren van Apeldoorn of Epe. De hulpvraag hangt vaak samen met inkomen en/of schuldproblematiek. ‘Met een gesloten hand kan men niet zaaien’.
Wij zijn er trots op dat de gemeenten Apeldoorn en Epe dit Loket hebben ingericht, juist voor burgers die buiten de lijntjes hebben gekleurd.
Jongeren die met Justitie in aanraking komen raken mij het meest. Elk mens verdient als kind een warme, veilige plek. Vaak liggen de kiemen van ontsporing in de jeugd. Voor velen is dit een reden, maar voor niemand een excuus om een leven lang in te blijven ‘hangen’.
Met ons Contactpunt zijn we een bijzondere eend binnen de groep van klantmanagers. We ontwikkelen ons, leren elke dag en staan open voor nieuwe ontwikkelingen. En: we zijn lid van de Beroepsvereniging voor Klantmanagers!
Lees meer over het Contactpunt nazorg ex-gedetineerden en veelplegers