Divosa is bezig met het ontwikkelen van een nieuw Werkblad, met als titel ‘Van moeten naar willen’. Het nieuwe werkblad richt zich (in eerste instantie) op de groep jongeren van 18 tot 27 jaar die bij de gemeente aanklopt voor een bijstandsuitkering. Vraag: welke klantmanager wil meehelpen met de ontwikkeling ervan? Jij weet als geen ander wat bruikbaar is!
Deze oproep heeft intussen geleid tot een groepje meedenkers. De inschrijving is gesloten!
Als je wel eens gewerkt hebt met ‘Mijn Werkblad’, dan ken je het idee daarvan: de klant staat zelf aan het roer bij het maken van een Plan van aanpak op weg naar werk. De klantmanager heeft bij het invullen een coachende rol.
Jongeren van 18 tot 27 jaar: vaak een moeilijk benaderbare groep. De kunst is dezelfde taal te spreken en de jongere te laten inzien wat hij nou eigenlijk wil. Zo lang de jongere in de modus staat dat hij alleen maar het idee heeft dat hij dingen móet, schiet het niet op met het gesprek. Met het nieuwe werkblad als onderlegger van het gesprek zou de stap naar het maken van een plan makkelijker moeten gaan. Tenminste… dat is de bedoeling.
Help je mee ontwikkelen? Heel graag! De brainstormsessie is een dagdeel ergens in oktober. Ter voorbereiding ontvang je een eerste concept van het nieuwe werkblad. Stuur je reactie naar Alvin Noteboom: anoteboom@divosa.nl