
Vanuit de MariënburgGroep is Harry Ploeg degene die meedenkt over de opzet van het LEER-register voor klantmanagers. Wat vindt hij van het systeem? Vier vragen aan Harry. "Het LEER-register draagt bij aan kwaliteitsverbetering van klantmanagers én opleiders."
1. Waarom doet de MariënburgGroep mee aan het LEER-register van
klantmanagers?
"We delen elkaars doelstellingen; het
leveren van een bijdrage aan de verdere professionalisering van het vak van
klantmanager. Dat is voor ons ook de reden om de BvK te ondersteunen! De
ontwikkelagenda geeft een beeld van onze bijdrage."
2. Wat vind je van het LEER-register?
"Het LEER-register is
een goed vervolg op de notitie ‘de Kern van het beroep’. Dat biedt stevigheid
voor opleiders en is een startpunt en moment van reflectie voor klantmanagers.
Zij kunnen hun leer- en ontwikkelstand spiegelen en daarmee bepalen wat hen nog
te doen staat. Het LEER-register benadrukt die eigen verantwoordelijkheid voor
de eigen ontwikkeling. Het faciliteert de klantmanager én
de opleiders."
3. Wat zijn volgens jou voordelen voor klantmanagers
om een LEER-profiel aan te maken?
"Het systeem draagt bij aan de
zichtbaarheid van de professional, het delen van kennis en geeft inzicht in de
eigen ontwikkeling. Drie pijlers die helpen bij verdere professionalisering. In de ontwikkelagenda staan de hulpmiddelen
in de vorm van cursussen en trainingen. De koppeling aan een transparant systeem
van waardering van die cursussen en trainingen werkt kwaliteitsverhogend.
Daardoor bouwen we samen (nog) betere hulpmiddelen!"
4. Wat wil je verder nog kwijt over het LEER-register?
"Het LEER-register staat aan het begin
van een mooie ontwikkeling. Het draagt bij aan kwaliteitsverbetering van
klantmanagers en opleiders. De MariënburgGroep doet daar graag aan mee"
Meer informatie
Lees meer over het LEER-register