'LEER-register draagt bij aan kwaliteitsverbetering klantmanagers én opleiders'

foto Harry PloegVanuit de MariënburgGroep is Harry Ploeg degene die meedenkt over de opzet van het LEER-register voor klantmanagers. Wat vindt hij van het systeem? Vier vragen aan Harry. "Het LEER-register draagt bij aan kwaliteitsverbetering van klantmanagers én opleiders."

1. Waarom doet de MariënburgGroep mee aan het LEER-register van klantmanagers?

"We delen elkaars doelstellingen; het leveren van een bijdrage aan de verdere professionalisering van het vak van klantmanager. Dat is voor ons ook de reden om de BvK te ondersteunen! De ontwikkelagenda geeft een beeld van onze bijdrage."

2. Wat vind je van het LEER-register?

"Het LEER-register is een goed vervolg op de notitie ‘de Kern van het beroep’. Dat biedt stevigheid voor opleiders en is een startpunt en moment van reflectie voor klantmanagers. Zij kunnen hun leer- en ontwikkelstand spiegelen en daarmee bepalen wat hen nog te doen staat. Het LEER-register benadrukt die eigen verantwoordelijkheid voor de eigen ontwikkeling. Het faciliteert de klantmanager én de opleiders."

3. Wat zijn volgens jou voordelen voor klantmanagers om een LEER-profiel aan te maken?

"Het systeem draagt bij aan de zichtbaarheid van de professional, het delen van kennis en geeft inzicht in de eigen ontwikkeling. Drie pijlers die helpen bij verdere professionalisering. In de ontwikkelagenda staan de hulpmiddelen in de vorm van cursussen en trainingen. De koppeling aan een transparant systeem van waardering van die cursussen en trainingen werkt kwaliteitsverhogend. Daardoor bouwen we samen (nog) betere hulpmiddelen!"

4. Wat wil je verder nog kwijt over het LEER-register?

"Het LEER-register staat aan het begin van een mooie ontwikkeling. Het draagt bij aan kwaliteitsverbetering van klantmanagers en opleiders. De MariënburgGroep doet daar graag aan mee"

Meer informatie

Lees meer over het LEER-register