'LEER-register legt regie over ontwikkeling bij professional zelf'

Carola van den BarselaarCarola van den Barselaar (klantmanager gemeente Zoetermeer) is ambassadeur van het LEER-register. Ze is enthousiast over het register, want “het legt de regie over de ontwikkeling bij de professional zelf”. Enkele vragen over het LEER-register aan Carola.

1. Waarom het LEER-register?

“Binnen het sociaal domein zetten wij als professionals constant in op de ontwikkeling van onze klanten. We willen door de ontwikkeling van vaardigheden en houding een grotere zelfredzaamheid van onze doelgroep bereiken. Daarom vind ik het als klantmanager zo belangrijk om óók te blijven werken aan mijn eigen ontwikkeling. Ontwikkeling als mens, maar ook als professional.”

2. Wat heeft het LEER-register jou te bieden?

“Het LEER-register biedt straks ondersteuning bij die ontwikkeling. Je kunt met behulp van een assessment bepalen waar je staat als het gaat om kennis en vaardigheden. En: je van daaruit doorontwikkelen met een aanbod op maat. Ik ben met name zo enthousiast over het LEER-register omdat het de regie over de ontwikkeling bij de professional zelf legt.”

3. Op welke manier gaat jullie organisatie het LEER-register gebruiken?

“Hoe Zoetermeer het LEER-register gaat inzetten is nog niet bekend. Bij Zoetermeer staat Vakmanschap hoog in het vaandel en ik krijg dan ook alle ruimte om mij als ambassadeur te verbinden aan de ontwikkeling van het LEER-register."

“Ik hoop dat veel van mijn collega-professionals net zo enthousiast worden over het LEER-register als ik!”