Op 21 juni kunnen klantmanagers in regio Oost en Noord zonder kosten naar een lezing over het thema samenwerken in het sociaal domein. Twee lezingen op één dag, allebei georganiseerd door een hogeschool in samenwerking met de BvK.
In Oost organiseert de Beroepsvereniging voor Klantmanagers met de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN) een lezing voor regio Oost-Nederland over samenwerken in het sociaal domein.
Het credo ‘1 gezin, 1 plan, 1 regisseur’ vraagt om een nieuwe vorm van (samen)werken. Problemen van kwetsbare burgers overstijgen de grenzen van disciplines. Als hulpverlener komen we steeds verder achter de voordeur van klanten. Wat kun en moet je hiermee als klantmanager werk, inkomen of participatie? Steef Peters verzorgt de lezing in Arnhem.
Als klantmanager word je steeds vaker betrokken bij sociale wijkteams. Als je er zelf niet in zit, werk je er wel mee samen. Je hebt dus ook steeds meer te maken met het brede sociaal domein. Wat verandert er dan in je rol? Stel je jezelf binnen het team op als generalist of specialist? Hierover gaat de lezing op 21 juni. Hanzehogeschool Groningen organiseert deze lezing in samenwerking met de BvK.
Op basis van de uitgevoerde onderzoeken in de Wmo-praktijken, is in de Wmo-werkplaats Noord geconcludeerd dat het niet om of een generalist of een specialist gaat, maar om interdisciplinaire samenwerking, vormgegeven in de T-shaped professional. ‘T-shaped’ samenwerken wil zeggen: integraal vanuit de verschillende vakgebieden naar een probleem kijken en gezamenlijk een diagnose stellen en een aanpak opzetten. Heb je een interessante casus en wil je die bespreken tijdens de lezing? Dan nodigen we je van harte uit om deze van tevoren met ons te delen. Lies Korevaar verzorgt de lezing in Groningen.