Wordt een klantmanager bij een sollicitatie pas aangenomen als hij kan aantonen dat hij geregistreerd staat in het beroepsregister? Wat RSD de Liemers betreft wel. Manager Wilfred Hekkers wil vanaf 2018 in zijn team alleen geregistreerde klantmanagers die belang hechten aan ‘een leven lang leren’.
Dat vertelde Wilfred Hekkers bij zijn inleiding over registratie op het Najaarscongres van de Beroepsvereniging voor Klantmanagers op 10 november 2016. Vanaf 2018 neemt RSD de Liemers geen nieuwe collega’s aan zonder registratie. Zittende klantmanagers mogen zich op kosten van de werkgever bijscholen om geregistreerd te worden.
Is de registratie een nieuw bureaucratisch dingetje, zoals enkele aanwezige klantmanagers op het congres vrezen? Volgens Wilfred zeker niet. “Registratie is een kwaliteitskeurmerk en daarmee allereerst een blijk van waardering voor het vak. Het geeft zicht op de professionaliteit die we moeten uitstralen richting burgers en wat mij betreft ook richting politiek. Het is een van de manieren om een lerende organisatie te worden.”
Lees het volledige artikel in Trots op je Vak nr 8

Anja Rootinck (links) en Marion Man (rechts)