Stand van zaken ontwikkeling LEER-register

Het prototype van het eerste deel van het LEER-register is gereed en wordt nu getest door klantmanagers (ambassadeurs) en opleiders. Het team werkt samen met enthousiaste collega's binnen de acht organisaties van de ambassadeurs toe naar een versie die online beschikbaar komt vanaf medio februari 2018.

Vanaf dan kun je je eigen LEER-profiel maken en jezelf zichtbaar maken als professional. Het bouwen van het LEER-register gebeurt stapsgewijs. Heel 2018 staat in het teken van de doorontwikkeling van het LEER-register. Doel: het kunnen maken van een eigen persoonlijk ontwikkelplan en directe toegang tot het online discussieplatform.

Testfase

Op 16 januari was de tweede bijeenkomst van ambassadeurs van het LEER-register. Het prototype is hierbij uitgebreid beoordeeld. De eerste reacties zijn positief! Vervolgstap is dat de ambassadeurs binnen hun gemeente een aantal collega’s vragen een eigen profielpagina te maken. Tussentijds verwerken we de feedback.

Daarnaast geeft een aantal opleiders een inhoudelijke reactie op de opleidingsagenda. We hopen vanaf het derde kwartaal van 2018 een breed opleidingen- en activiteitenprogramma te kunnen bieden via de ontwikkelagenda.

Bouw in stappen

Het bouwen van het LEER-register gebeurt stapsgewijs, samen met een groep enthousiaste gebruikers. Ook na februari gaan we door met het toevoegen van nieuwe functionaliteiten. Na het openstellen van de eerste versie van het register kunnen klantmanagers namelijk vanaf eind maart een gratis assessment invullen waarbij je kunt aangeven op welke kennisgebieden en vaardigheden je ontwikkeling als klantmanager basis, vakbekwaam of vakvolwassen is. Ook kun je aangeven op welke gebieden je jezelf verder wilt ontwikkelen. Dit matcht dan de beschikbare opleidingen uit de ontwikkelagenda en zo ontstaat jouw eigen persoonlijke agenda. 

En heb je een opleiding gevolgd? Vanaf eind maart kun je deze opleiding beoordelen in het register zodat opleiders hun aanbod kunnen doorontwikkelen op de behoeften van klantmanagers. 

Eind maart is ook de community voor klantmanagers (voormalig KenMe) beschikbaar via debvk.nl. Ben je geregistreerd klantmanager en schrijf je een blog of doe je mee aan een discussie dan vind je die ook weer terug in je persoonlijk profiel. 

Stappen februari en maart

Medio februari:

  • klantmanagers kunnen zich aanmelden voor het register en hun profielpagina bijwerken
  • opleiders kunnen zich aanmelden en hun aanbod publiceren

Eind maart:

  • uitbreiding van het register met een gratis self-assessment, een persoonlijk ontwikkelplan en het kunnen beoordelen van opleidingen
  • discussies, blogs en wiki’s van KenMe zijn in een besloten omgeving voor klantmanagers te vinden