‘Veel redenen om naar het BvK Najaarscongres te komen’

Nathalie Lurken is sinds 1999 werkzaam als klantmanager. Ze werkt bij Sociale Zaken Maastricht-Heuvelland als consulent Werk/Participatie en Inkomen met als specifieke taak intake en diagnose. Nathalie is actief voor de BvK vanaf het eerste uur, nee zelfs al van vóór de oprichting! Sinds 2013 is ze bestuurslid én maakt ze deel uit van de BvK-activiteitencommissie. Drie vragen aan Nathalie.

Waarom ben jij actief geworden voor de BvK?

Nathalie Lurken‘Het beroep van klantmanager vind ik niet alleen heel leuk, maar ook ontzettend belangrijk. De BvK is een onmisbare partij bij het verder ontwikkelen van het vak van klantmanager en voor de professionele ontwikkeling van de klantmanagers zelf. Met een aantal enthousiaste collega-bestuursleden die ook klantmanager zijn, heb ik me ingezet voor de groei van de BvK, het ontwikkelen van een beroepsprofiel en het organiseren van bijeenkomsten voor onze leden.’

Wat levert het werk voor de BvK jou op?

‘De BvK heeft voor mijn eigen persoonlijke en professionele ontwikkeling veel betekend. Mijn kennis en mijn netwerk zijn enorm verbreed en het verenigingsgevoel brengt ook veel plezier met zich mee. De BvK presenteert de kansen die er liggen om jezelf als professional in het sociaal domein meer zichtbaar te maken. Dat geldt voor mij, maar ook voor alle anderen.’

Waarom moet een klantmanager volgens jou naar het BvK Najaarscongres komen?

‘Daar zijn een heleboel redenen voor… Elke klantmanager zou naar het BvK Najaarscongres moeten komen omdat:

  • hij oprecht trots mag zijn op het beroep van klantmanager;
  • de BvK alle klantmanagers bij elkaar wil brengen. Op het congres ontmoet je collega’s van andere gemeenten;
  • je je op het congres kunt laten informeren over de ontwikkelingen binnen ons vakgebied;
  • je hier workshops kunt volgen waardoor je je werk morgen anders en zelfs nóg beter kunt doen;
  • er iets te vieren valt: de BvK bestaat 5 jaar en de professionalisering van ons vak maakt een enorme, positieve ontwikkeling door. Tijd om samen het glas te heffen!’

Meer informatie

Ben je enthousiast geworden door het verhaal van Nathalie? Er is altijd plaats voor actieve BvK-leden in het bestuur of in een commissie. Stuur een mail naar info@debvk.nl