Op 5 oktober 2015 werd het BvK Najaarscongres gehouden. Plaats van handeling: Rotterdam.
De dag begon met een inleiding van BvK-voorzitter Jasmijn Lee Sack Fong over plezierig vakmanschap. Het Rotterdamse tintje van deze dag werd verzorgd door Marlin Huygens, directeur Werk en Inkomen. Zij vertelde op een bevlogen manier over de Rotterdamse focus op werk. Daar spreekt men niet over een een klant, maar over een werkzoekende. En niet over een klantmanager, maar over een inkomensconsulent, werkconsulent, matchmaker of accountmanager.
Een indrukwekkend verhaal volgde van Rotterdamse Brabander Jurg de Beijer over veranderkracht. Ofwel: hoe hij juist kracht put uit zijn beperkingen en zelf de regie heeft gepakt. Plus een boodschap aan de aanwezigen: zoek naar het echte verhaal van degene die tegenover je zit!
Tijdens het Congres werd online community voor klantmanagers KenMe gelanceerd: met beschuit met muisjes deelde iedereen mee in de feestvreugde. Ambassadeurs vertelden over hun motivatie mee te doen aan deze community (lees meer). Vraag: heb jij jezelf al geregistreerd?
Dagvoorzitter Ruud van den Tillaar stelde een andere vraag: ‘Wat zou je morgen anders willen doen?’ Deelnemers volgden na de lunch twee verschillende workshops. Waarschijnlijk heeft iedereen deze dag iets opgepikt waardoor hij niet doorgaat in de oude manier van werken. En dat was precies de bedoeling. Een beeldverslag van de dag.
Van de acht verschillende workshops is een apart verslag gemaakt. Lees het verslag