Wie heeft het niet meegemaakt? Je zit nog na te genieten van de plaatsing van een cliënt bij een werkgever en hebt er alle vertrouwen in dat het een goede match is. En toch blijkt het na een paar weken toch niet te werken. De werkgever raakt gefrustreerd en is teleurgesteld in het functioneren van de cliënt. Of de cliënt geeft aan het toch niet te kunnen bolwerken bij de werkgever. Een vervelende situaties waarbij je het risico loopt dat je zowel bij de werkgever als de cliënt verder van huis bent dan voor de plaatsing.
Dus hoe borg je dat een plaatsing bij een werkgever ook beklijft? In deze training gaan we aan de slag met het signaleren van kritische succesfactoren èn afbreukrisico’s voor duurzame plaatsing. We kijken vanuit de perspectieven van de werkgever en de cliënt. En hoe je verwachtingen van beide kan managen zonder dat dit demotiverend werkt. We kijken naar jouw rol in het borgen van de duurzaamheid van de plaatsing. Wat kun je doen om de succesfactoren sterk in te zetten en de afbreukrisico’s te voorkomen? En hoe kun je daar de werkgever en de cliënt optimaal in ondersteunen?
De training bestaat uit een combinatie van korte theoretische inleidingen, videoanalyses, brainstorms en discussies, korte oefeningen, bespreken van praktijksituaties en rollenspellen. In de training bespreken we een aantal modellen die we vervolgens vertalen naar de praktijk. Je oefent met technieken en veel voorkomende valkuilen en lastige situaties.
Na deze training weet je meer over:
· Kritische succesfactoren èn afbreukrisico’s voor duurzame plaatsing
· Verbindende factoren tussen prioriteiten van werkgevers en cliënten
· Jouw mogelijkheden om een duurzame plaatsing te borgen.
Na deze training kun je beter/effectiever:
· Kritische succesfactoren èn afbreukrisico’s signaleren
· Verwachtingen van werkgever en cliënt managen
· Werkgever en cliënt ondersteunen in duurzame plaatsing.
Inschrijven via website van de opleiderNiet van toepassing Uitvoering
Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek
Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie
Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen
Niet van toepassing Handhaven
Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen
Vakbekwaam Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie
Vakbekwaam Evalueren
Vakbekwaam Bewaken van afspraken
Niet van toepassing Rapporteren
Vakbekwaam Begeleiding/vorm
Vakbekwaam Integrale dienstverlening
Niet van toepassing Wet- en regelgeving
Niet van toepassing Coachen
Vakbekwaam Netwerken en samenwerken
Niet van toepassing Regisseren
Vakbekwaam Communiceren
Vakbekwaam Organisatiesensitiveit
Niet van toepassing Plannen en organiseren
Niet van toepassing Evalueren en aanpassen
Niet van toepassing Resultaatgericht
Niet van toepassing Zelfreflectie
Vakbekwaam Inlevingsvermogen
Niet van toepassing Methodisch werken
Niet van toepassing Zelfstandigheid
Niet van toepassing Lerende houding
Niet van toepassing Analytisch vermogen
Niet van toepassing Integriteit
Niet van toepassing Creativiteit
Vakbekwaam Flexibiliteit