Veel klantmanagers in het sociale domein ervaren regelmatig een overvolle “to-do” lijst met zaken. Natuurlijk wordt deze lijst bijgehouden. Dit werkt voor een beperkt aantal taken afdoende. Maar er ontstaat regelmatig het gevoel dat de lijst erg lang wordt en dat men toch de grip verliest op alle openstaande werkzaamheden. Er is altijd meer te doen dan je tijd hebt. Dan is waarschijnlijk de vraag hoe men toch weer de controle en focus krijgt over alle ad-hoc taken, dossiers, projecten en lange termijn zaken die aandacht nodig hebben.
Bij veel klantmanagers ontstaan dan ook vaak de volgende vragen:
Dit zijn vragen en gedachten die tijdens de training “Je voornemens de Baas” over timemanagement en efficiënt werken zeker de aandacht krijgen.
In de training gaan de deelnemers naast theorie ook aan de slag met praktijkgerichte opdrachten om weer overzicht en controle te krijgen over hun werk. De volgende onderwerpen komen hierbij aan de orde:
Opgemerkt moet worden dat dit geen Outlook training is, die aangevuld is met enkele timemanagement tips en tricks. De nadruk in onze training ligt echter op timemanagement vaardigheden- en gedrag. Indien wenselijk, worden er tijdens de training kort enkele aspecten van MS-Outlook behandeld die je kunnen helpen om nog beter met de hectiek van e-mail, agenda, taken en projecten om te gaan. De training wordt gegeven in de Nederlandse taal.
Na afloop van de training hebben de deelnemers voldoende handvatten om zelf weer het overzicht en de controle over de werkstroom, dagelijks weer een lege mailbox en een opgeruimde werkplek te krijgen.
Dit levert de training concreet op:
Niet van toepassing Bewaken van afspraken
Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie
Niet van toepassing Handhaven
Niet van toepassing Evalueren
Niet van toepassing Rapporteren
Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen
Niet van toepassing Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie
Niet van toepassing Uitvoering
Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen
Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek
Niet van toepassing Integrale dienstverlening
Niet van toepassing Wet- en regelgeving
Niet van toepassing Begeleiding/vorm
Niet van toepassing Zelfstandigheid
Niet van toepassing Flexibiliteit
Niet van toepassing Organisatiesensitiveit
Niet van toepassing Integriteit
Niet van toepassing Plannen en organiseren
Niet van toepassing Resultaatgericht
Niet van toepassing Zelfreflectie
Niet van toepassing Inlevingsvermogen
Niet van toepassing Methodisch werken
Niet van toepassing Regisseren
Niet van toepassing Evalueren en aanpassen
Niet van toepassing Lerende houding
Niet van toepassing Coachen
Niet van toepassing Creativiteit
Niet van toepassing Netwerken en samenwerken
Niet van toepassing Communiceren
Niet van toepassing Analytisch vermogen