(juridische) Kwaliteitscoaching

De context
- Leerdoelen en uitgangspunten.
- Visie, missie en organisatie kwaliteitsketen.
- Wat is kwaliteit en verstaan wij eronder?
- Een kwaliteitsplan; hebben wij dat?

De rol van kwaliteitscoach
- De rol en positie van kwaliteitscoach en kwaliteitsbewaker in een sterk veranderende werkomgeving.
- Van juridisch beoordelaar naar ondersteunend coach.
- Functieprofiel, competenties en eigen leerplan opstellen en bewaken.

Coachingsvaardigheden
- NLP; een methode van communiceren en samenwerken.
- Vooronderstellingen en waarnemen!
- Coachen, wat is dat en wat kun je ermee?
- Randvoorwaarden voor effectief coachen.
- Individuele, resultaatgerichte coaching (7 stappenmodel), opzetten, uitvoeren en afronden; is het beoogde resultaat bereikt?
- Analyse van het coachingsproces.
- Leermethoden en coachingsstijlen.
- Feedback geven en ontvangen.
- Interventies in coaching.
- Het coachen op kwaliteit; aandachtspunten.
- Het 7–stappenplan en groepscoaching; evaluatie
- Het uitnodigen, activeren en stimuleren van het leerproces (‘dynamisch coachen’).
- Groepscoaching (o.a. instructies/training) en individuele coaching.
- Afsluiting coachingsproces.; wat neem je mee?

Leerdoelen

U ontwikkelt uzelf van juridisch beoordelaar naar kwaliteitscoach.
U kunt effectief een coachingsproces vormgeven

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen

Niet van toepassing Handhaven

Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen

Niet van toepassing Uitvoering

Niet van toepassing Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Niet van toepassing Bewaken van afspraken

Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Niet van toepassing Evalueren

Niet van toepassing Rapporteren

Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek


Kennisgebieden

Niet van toepassing Integrale dienstverlening

Niet van toepassing Begeleiding/vorm

Niet van toepassing Wet- en regelgeving


Competenties

Niet van toepassing Netwerken en samenwerken

Niet van toepassing Regisseren

Niet van toepassing Creativiteit

Niet van toepassing Analytisch vermogen

Niet van toepassing Plannen en organiseren

Niet van toepassing Coachen

Niet van toepassing Evalueren en aanpassen

Niet van toepassing Zelfreflectie

Niet van toepassing Methodisch werken

Niet van toepassing Lerende houding

Niet van toepassing Resultaatgericht

Niet van toepassing Organisatiesensitiveit

Niet van toepassing Zelfstandigheid

Niet van toepassing Integriteit

Niet van toepassing Inlevingsvermogen

Niet van toepassing Communiceren

Niet van toepassing Flexibiliteit