De context
- Leerdoelen en uitgangspunten.
- Visie, missie en organisatie kwaliteitsketen.
- Wat is kwaliteit en verstaan wij eronder?
- Een kwaliteitsplan; hebben wij dat?
De rol van kwaliteitscoach
- De rol en positie van kwaliteitscoach en kwaliteitsbewaker in een sterk veranderende werkomgeving.
- Van juridisch beoordelaar naar ondersteunend coach.
- Functieprofiel, competenties en eigen leerplan opstellen en bewaken.
Coachingsvaardigheden
- NLP; een methode van communiceren en samenwerken.
- Vooronderstellingen en waarnemen!
- Coachen, wat is dat en wat kun je ermee?
- Randvoorwaarden voor effectief coachen.
- Individuele, resultaatgerichte coaching (7 stappenmodel), opzetten, uitvoeren en afronden; is het beoogde resultaat bereikt?
- Analyse van het coachingsproces.
- Leermethoden en coachingsstijlen.
- Feedback geven en ontvangen.
- Interventies in coaching.
- Het coachen op kwaliteit; aandachtspunten.
- Het 7–stappenplan en groepscoaching; evaluatie
- Het uitnodigen, activeren en stimuleren van het leerproces (‘dynamisch coachen’).
- Groepscoaching (o.a. instructies/training) en individuele coaching.
- Afsluiting coachingsproces.; wat neem je mee?
U ontwikkelt uzelf van juridisch beoordelaar naar kwaliteitscoach.
U kunt effectief een coachingsproces vormgeven
Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen
Niet van toepassing Handhaven
Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen
Niet van toepassing Uitvoering
Niet van toepassing Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie
Niet van toepassing Bewaken van afspraken
Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie
Niet van toepassing Evalueren
Niet van toepassing Rapporteren
Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek
Niet van toepassing Integrale dienstverlening
Niet van toepassing Begeleiding/vorm
Niet van toepassing Wet- en regelgeving
Niet van toepassing Netwerken en samenwerken
Niet van toepassing Regisseren
Niet van toepassing Creativiteit
Niet van toepassing Analytisch vermogen
Niet van toepassing Plannen en organiseren
Niet van toepassing Coachen
Niet van toepassing Evalueren en aanpassen
Niet van toepassing Zelfreflectie
Niet van toepassing Methodisch werken
Niet van toepassing Lerende houding
Niet van toepassing Resultaatgericht
Niet van toepassing Organisatiesensitiveit
Niet van toepassing Zelfstandigheid
Niet van toepassing Integriteit
Niet van toepassing Inlevingsvermogen
Niet van toepassing Communiceren
Niet van toepassing Flexibiliteit