Kennisoverdracht via werkcolleges, De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein

Het koppelen van kennis aan in te brengen cases in een leergroep. Hierbij kunnen Webinars gebruikt worden. Veelal zijn docenten die Webinars hebben gegeven, ook aangezocht om werkcolleges te verzorgen met de meest actuele inhoud van het Sociaal Domein.

Leerdoelen

Het verwerven van de meest actuele ontwikkelingen in het brede sociale domein, waardoor klantmanagers (participatiecoaches, consulenten van gemeenten en professionals van ketenpartners) voorbereid zijn op de toekomst van hun specialisatie. Experts wisselen colleges af met het toepassen van inhouden op cases die in de praktijk voorkomen.

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Niet van toepassing Bewaken van afspraken

Niet van toepassing Handhaven

Vakvolwassen Evalueren

Vakvolwassen Rapporteren

Vakvolwassen Afspreken van doel- en actiebepalingen

Vakvolwassen Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Vakvolwassen Uitvoering

Vakvolwassen In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Vakvolwassen Eigen deskundigheid bevorderen

Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek


Kennisgebieden

Vakvolwassen Integrale dienstverlening

Vakvolwassen Wet- en regelgeving

Niet van toepassing Begeleiding/vorm


Competenties

Vakvolwassen Integriteit

Vakvolwassen Zelfstandigheid

Vakvolwassen Flexibiliteit

Vakvolwassen Lerende houding

Vakvolwassen Organisatiesensitiveit

Vakvolwassen Plannen en organiseren

Vakvolwassen Resultaatgericht

Vakvolwassen Zelfreflectie

Vakvolwassen Inlevingsvermogen

Vakvolwassen Regisseren

Vakvolwassen Evalueren en aanpassen

Vakvolwassen Methodisch werken

Niet van toepassing Coachen

Vakvolwassen Creativiteit

Vakvolwassen Netwerken en samenwerken

Vakvolwassen Communiceren

Vakvolwassen Analytisch vermogen