Maximaal rendemend uit servicegesprekken
Wil je een professionele uitstraling richting klanten en relaties? En een verhoogde omzet uit servicegesprekken? Dan is de training ‘Klant- en Verkoopgericht Telefoneren’ iets voor jou! In deze training krijg je de handvatten aangereikt die je in staat stellen telefonische servicegesprekken perfect verzorgd en efficiënt af te handelen. Daarnaast leer je commerciële kansen proactief herkennen en benutten.
Voor wie?
Voor iedereen die zijn/haar inkomende servicegesprekken met klanten naar een hoger niveau wil tillen en meer omzet wil realiseren door proactief in te spelen op commerciële kansen in telefoongesprekken.
Incompany
Maximaal 6 deelnemers per groep.
Duur
1 dag.
Investering Incompany
Wij werken met dagdeelprijzen (op aanvraag).
Investering Open Inschrijving
€ 495,-- per persoon excl. BTW en arrangementskosten à € 38,-- p.p. per dag.
• Het belang van een goede voorbereiding
• Efficiënter kunnen werken door het leiden en sturen van het gesprek
• Uniformiteit en representativiteit uitstralen door het toepassen van telefoonetiquette
• Een telefoongesprek opbouwen volgens een gespreksstructuur
• Behoeften inventariseren: vragen en doorvragen
• Actief en doelgericht luisteren
• Commerciële signalen herkennen en benutten
• Vooroordelen en belemmeringen ten aanzien van cross-selling wegnemen
• Structuur aanbrengen in cross-selling
• Verkooptechnieken inzetten om resultaat te boeken
• Bezwaren ombuigen: van een ‘nee’ een ‘ja’ maken
• Aanpassen aan de gesprekspartner door te spiegelen
• Relaties aan je binden
• Professioneel omgaan met irritatie en ongenoegen
Inschrijven via website van de opleiderVakbekwaam Uitvoering
Niet van toepassing Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie
Niet van toepassing Rapporteren
Vakbekwaam In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie
Niet van toepassing Bewaken van afspraken
Vakbekwaam Het voeren van een intakegesprek
Niet van toepassing Handhaven
Basis Evalueren
Vakbekwaam Eigen deskundigheid bevorderen
Vakbekwaam Afspreken van doel- en actiebepalingen
Niet van toepassing Begeleiding/vorm
Niet van toepassing Wet- en regelgeving
Niet van toepassing Integrale dienstverlening
Niet van toepassing Evalueren en aanpassen
Basis Regisseren
Vakbekwaam Inlevingsvermogen
Vakbekwaam Methodisch werken
Vakbekwaam Resultaatgericht
Vakbekwaam Communiceren
Basis Creativiteit
Vakbekwaam Organisatiesensitiveit
Niet van toepassing Coachen
Niet van toepassing Analytisch vermogen
Vakbekwaam Zelfreflectie
Vakbekwaam Integriteit
Vakbekwaam Lerende houding
Basis Netwerken en samenwerken
Vakbekwaam Zelfstandigheid
Vakbekwaam Flexibiliteit
Basis Plannen en organiseren