Als klantmanager pleit u voor verandering en vrijwel automatisch pleit uw klant ertegen. Uw klanten overtuigen, adviseren en berispen kan averechts werken op hun motivatie. Dit verkleint de kans dat uw klant zijn gedrag aanpast. Wat dan wel werkt? Uw klant zichzélf laten overtuigen dat er iets moet veranderen. In deze training leert u hoe u uw klant zover krijgt, dat hij zelf gaat verwoorden welke verandering wenselijk is en om welke redenen. Het betreft een doelgerichte, wetenschappelijk onderbouwde gespreksmethode waarbij de motivatie van de klant centraal staat en groeit.
Na deze training weet u hoe u uw klant stimuleert om zelf keuzes te maken.
Na deze training:
- bereikt u sneller resultaat, omdat de persoonlijke motivatie van de klant wordt versterkt;
- kunt u omgaan met weerstand en uw klant begeleiden in het keuzes maken;
- krijgt u een betere relatie met uw klanten en vergroot u hun zelfvertrouwen en zelfkennis.
- Daardoor kunt u uw werk doen met meer plezier en voldoening.
Inschrijven via website van de opleiderVakbekwaam Evalueren
Vakbekwaam Eigen deskundigheid bevorderen
Vakbekwaam In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie
Vakbekwaam Het voeren van een intakegesprek
Niet van toepassing Bewaken van afspraken
Niet van toepassing Rapporteren
Vakbekwaam Uitvoering
Vakbekwaam Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie
Niet van toepassing Handhaven
Vakbekwaam Afspreken van doel- en actiebepalingen
Niet van toepassing Integrale dienstverlening
Niet van toepassing Wet- en regelgeving
Vakbekwaam Begeleiding/vorm
Vakbekwaam Creativiteit
Vakbekwaam Flexibiliteit
Vakbekwaam Resultaatgericht
Niet van toepassing Organisatiesensitiveit
Vakbekwaam Communiceren
Vakbekwaam Netwerken en samenwerken
Vakbekwaam Zelfreflectie
Vakbekwaam Lerende houding
Vakbekwaam Methodisch werken
Vakbekwaam Coachen
Vakbekwaam Inlevingsvermogen
Vakbekwaam Analytisch vermogen
Vakbekwaam Integriteit
Vakbekwaam Regisseren
Vakbekwaam Zelfstandigheid
Vakbekwaam Evalueren en aanpassen
Niet van toepassing Plannen en organiseren