Het sociaal domein is politiek gestuurd en daardoor continu aan verandering onderhevig. Dat is een gegeven. In de uitvoering van je werk als klantmanager kan dit nog wel eens lastig zijn. Ook voor cliënten verandert er nog al eens wat en daar moet je als klantmanager je weg in vinden. In deze training leer je je vanuit jouw persoonlijke waarden en overtuigingen te verhouden tot de aanwezige veranderingen. Je leert het gesprek voeren over verandering zowel in de organisatie als naar cliënten toe.
Tijdens deze trainingsdag maak je kennis met de achtergrond van de veranderingen in het sociaal domein. Ook onderzoeken we jouw persoonlijke (werk)visie en hoe je deze kan gebruiken om met de veranderingen om te gaan en erover te communiceren binnen jouw organisatie en naar cliënten toe. We oefenen gesprekken en reflecteren op jouw positie in het werkveld.
Na deze training weet je meer over:
· Veranderingen binnen het sociaal domein
· Jouw persoonlijke (werk)visie ten opzichte van je functie
Na deze training kun je makkelijker/efficiënter:
· Gesprekken voeren in de organisatie over veranderingen
· Gesprekken voeren met cliënten over veranderingen
· Zelfvertrouwen hebben in de uitvoering van je werk, ondanks voortdurende verandering.
Inschrijven via website van de opleider
Niet van toepassing Uitvoering
Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek
Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie
Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen
Niet van toepassing Handhaven
Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen
Vakbekwaam Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie
Niet van toepassing Evalueren
Niet van toepassing Bewaken van afspraken
Niet van toepassing Rapporteren
Vakbekwaam Begeleiding/vorm
Niet van toepassing Integrale dienstverlening
Vakbekwaam Wet- en regelgeving
Niet van toepassing Coachen
Niet van toepassing Netwerken en samenwerken
Niet van toepassing Regisseren
Niet van toepassing Communiceren
Vakbekwaam Organisatiesensitiveit
Niet van toepassing Plannen en organiseren
Niet van toepassing Evalueren en aanpassen
Niet van toepassing Resultaatgericht
Vakbekwaam Zelfreflectie
Niet van toepassing Inlevingsvermogen
Niet van toepassing Methodisch werken
Niet van toepassing Zelfstandigheid
Vakbekwaam Lerende houding
Niet van toepassing Analytisch vermogen
Niet van toepassing Integriteit
Niet van toepassing Creativiteit
Vakbekwaam Flexibiliteit