Omgaan met veranderingen

Het sociaal domein is politiek gestuurd en daardoor continu aan verandering onderhevig. Dat is een gegeven. In de uitvoering van je werk als klantmanager kan dit nog wel eens lastig zijn. Ook voor cliënten verandert er nog al eens wat en daar moet je als klantmanager je weg in vinden. In deze training leer je je vanuit jouw persoonlijke waarden en overtuigingen te verhouden tot de aanwezige veranderingen. Je leert het gesprek voeren over verandering zowel in de organisatie als naar cliënten toe.

Tijdens deze trainingsdag maak je kennis met de achtergrond van de veranderingen in het sociaal domein. Ook onderzoeken we jouw persoonlijke (werk)visie en hoe je deze kan gebruiken om met de veranderingen om te gaan en erover te communiceren binnen jouw organisatie en naar cliënten toe. We oefenen gesprekken en reflecteren op jouw positie in het werkveld.

Leerdoelen

Na deze training weet je meer over:

·         Veranderingen binnen het sociaal domein

·         Jouw persoonlijke (werk)visie ten opzichte van je functie

 

Na deze training kun je makkelijker/efficiënter:

·         Gesprekken voeren in de organisatie over veranderingen

·         Gesprekken voeren met cliënten over veranderingen

·         Zelfvertrouwen hebben in de uitvoering van je werk, ondanks voortdurende verandering.

 

 

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Niet van toepassing Uitvoering

Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek

Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen

Niet van toepassing Handhaven

Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen

Vakbekwaam Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Niet van toepassing Evalueren

Niet van toepassing Bewaken van afspraken

Niet van toepassing Rapporteren


Kennisgebieden

Vakbekwaam Begeleiding/vorm

Niet van toepassing Integrale dienstverlening

Vakbekwaam Wet- en regelgeving


Competenties

Niet van toepassing Coachen

Niet van toepassing Netwerken en samenwerken

Niet van toepassing Regisseren

Niet van toepassing Communiceren

Vakbekwaam Organisatiesensitiveit

Niet van toepassing Plannen en organiseren

Niet van toepassing Evalueren en aanpassen

Niet van toepassing Resultaatgericht

Vakbekwaam Zelfreflectie

Niet van toepassing Inlevingsvermogen

Niet van toepassing Methodisch werken

Niet van toepassing Zelfstandigheid

Vakbekwaam Lerende houding

Niet van toepassing Analytisch vermogen

Niet van toepassing Integriteit

Niet van toepassing Creativiteit

Vakbekwaam Flexibiliteit