Online Klantcontact

Creëer een excellente klantervaring

Wil je een representatieve en klantgerichte uitstraling richting klanten en relaties? Je onlinegesprekken naar een hoger niveau tillen en een excellente klantervaring creëren? Dan is de training Online Klantcontact iets voor jou! Je krijgt de handvattenen aangereikt om je gesprekken professioneel en efficiënt te voeren en commerciële kansen te benutten.

 

Voor wie?

Iedereen die zich bezighoudt met online klantcontact/online communicatie met klanten, heeft baat bij de training ‘Online Klantcontact’. Denk hierbij onder andere aan medewerkers klantenservice en binnendienst die verantwoordelijk zijn voor de communicatie via online kanalen als chat, WhatsApp, e-mail, Facebook en Twitter.

 

Incompany 

Maximaal 6 deelnemers per groep.

 

Duur

1 dag. 

 

Investering Incompany

Wij werken met dagdeelprijzen (op aanvraag). 

 

Investering Open Inschrijving

€ 495,-- per persoon excl. BTW en arrangementskosten à € 38,-- p.p. per dag.

Leerdoelen

  • Het belang van een goede voorbereiding
  • Efficiënter werken door het leiden en sturen van het gesprek
  • Een online-gesprek gestructureerd opbouwen
  • Uniformiteit en representativiteit uitstralen door het toepassen van online-etiquette
  • Een klantgerichte online-houding: bewustwording van de juiste, behulpzame instelling
  • Actief en doelgericht online-luisteren en beantwoorden
  • Klant- en servicegericht woordgebruik hanteren
  • Een goede sfeer creëren en de juiste ‘toon’ zetten door spiegelgedrag
  • De juiste vragen stellen op het juiste moment
  • Omgaan met verschillende klanttypen
  • Professioneel omgaan met irritatie en ongenoegen
  • Schakelen tussen verschillen tussen de verschillende online-media

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Basis Uitvoering

Niet van toepassing Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Niet van toepassing Rapporteren

Vakbekwaam In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Basis Bewaken van afspraken

Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek

Niet van toepassing Handhaven

Niet van toepassing Evalueren

Vakbekwaam Eigen deskundigheid bevorderen

Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen


Kennisgebieden

Niet van toepassing Begeleiding/vorm

Niet van toepassing Wet- en regelgeving

Niet van toepassing Integrale dienstverlening


Competenties

Basis Evalueren en aanpassen

Basis Regisseren

Vakbekwaam Inlevingsvermogen

Vakbekwaam Methodisch werken

Vakbekwaam Resultaatgericht

Vakbekwaam Communiceren

Basis Creativiteit

Vakbekwaam Organisatiesensitiveit

Vakbekwaam Coachen

Niet van toepassing Analytisch vermogen

Basis Zelfreflectie

Niet van toepassing Integriteit

Vakbekwaam Lerende houding

Basis Netwerken en samenwerken

Basis Zelfstandigheid

Niet van toepassing Flexibiliteit

Niet van toepassing Plannen en organiseren