Praktijkwerk met intervisie, De Effectieve Klantmanager Sociaal Domein

Klantmanagers werken alleen of in duoverband met 12 klanten. In drie maanden begeleid je de klanten naar een oplossing. Er zijn 5 intervisiesessies. De verzamelde data worden gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek met betrekking tot resultaten die met klanten worden behaald.

Leerdoelen

Het leren en kunnen werken met een activerende benadering van klanten, zodat zij in hun kracht worden gezet; de evaluatie van dit leerdoel vindt plaats aan de hand van gevalideerde vragenlijsten zowel ten opzichte van de klantmanager als ten opzichte van de klant. De verzamelde geanonimiseerde data worden gebruikt voor onderzoek dat ten dienste komt van de klantmanager.

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Vakvolwassen Bewaken van afspraken

Vakvolwassen Handhaven

Vakvolwassen Evalueren

Vakvolwassen Rapporteren

Vakvolwassen Afspreken van doel- en actiebepalingen

Vakvolwassen Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Vakvolwassen Uitvoering

Vakvolwassen In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Vakvolwassen Eigen deskundigheid bevorderen

Vakvolwassen Het voeren van een intakegesprek


Kennisgebieden

Vakvolwassen Integrale dienstverlening

Vakvolwassen Wet- en regelgeving

Vakvolwassen Begeleiding/vorm


Competenties

Vakvolwassen Integriteit

Vakvolwassen Zelfstandigheid

Vakvolwassen Flexibiliteit

Vakvolwassen Lerende houding

Vakvolwassen Organisatiesensitiveit

Vakvolwassen Plannen en organiseren

Vakvolwassen Resultaatgericht

Vakvolwassen Zelfreflectie

Vakvolwassen Inlevingsvermogen

Vakvolwassen Regisseren

Vakvolwassen Evalueren en aanpassen

Vakvolwassen Methodisch werken

Vakvolwassen Coachen

Vakvolwassen Creativiteit

Vakvolwassen Netwerken en samenwerken

Vakvolwassen Communiceren

Vakvolwassen Analytisch vermogen