Telefonisch Incasseren en Debiteurenbeheer

Effectief incasseren met oog voor de klantrelatie

Ben je verantwoordelijk voor het opvolgen van achterstallige betalingen? Wil je zo efficiënt en effectief mogelijk het gewenste resultaat behalen, een betaling, zonder daarbij de relatie met de klant te schaden? Dan is de training Effectief Incasseren en Debiteurenbeheer passend voor jou. Met deze training zorg je voor een professioneel en resultaatgericht debiteurenbeheer. 

 

Voor wie?

Voor iedere medewerker die inkomende en uitgaande gesprekken voert met klanten, met betrekking tot achterstallige betalingen en/of betalingsregelingen.

 

Incompany

Maximaal 6 deelnemers per groep.

 

Duur

1 dag.

 

Investering Incompany

Wij werken met dagdeelprijzen (op aanvraag). 

 

Investering Open Inschrijving

€ 495,-- per persoon excl. BTW en arrangementskosten à € 38,-- p.p. per dag.

Leerdoelen

  • Het belang van een goede voorbereiding
  • Een structuur aanbrengen in het incassogesprek
  • Efficiënter werken door het leiden en sturen van het gesprek
  • Het doel van het gesprek is altijd het innen van de betaling
  • Vooroordelen en belemmeringen ten aanzien van telefonisch incasseren wegnemen
  • Vragen, luisteren en interpreteren
  • Overtuigingskracht en doortastendheid
  • Commitment krijgen op betaling van de achterstallige betaling
  • Verkoop- en afsluittechnieken inzetten om resultaat te boeken
  • Omgaan met weerstanden (redenen om niet te betalen)
  • Hoe een win-win situatie bereiken?

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Vakbekwaam Uitvoering

Niet van toepassing Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Niet van toepassing Rapporteren

Vakbekwaam In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Vakbekwaam Bewaken van afspraken

Vakbekwaam Het voeren van een intakegesprek

Niet van toepassing Handhaven

Niet van toepassing Evalueren

Vakbekwaam Eigen deskundigheid bevorderen

Vakbekwaam Afspreken van doel- en actiebepalingen


Kennisgebieden

Niet van toepassing Begeleiding/vorm

Niet van toepassing Wet- en regelgeving

Niet van toepassing Integrale dienstverlening


Competenties

Basis Evalueren en aanpassen

Basis Regisseren

Vakbekwaam Inlevingsvermogen

Basis Methodisch werken

Vakbekwaam Resultaatgericht

Vakbekwaam Communiceren

Vakbekwaam Creativiteit

Vakbekwaam Organisatiesensitiveit

Niet van toepassing Coachen

Niet van toepassing Analytisch vermogen

Basis Zelfreflectie

Vakbekwaam Integriteit

Vakbekwaam Lerende houding

Niet van toepassing Netwerken en samenwerken

Vakbekwaam Zelfstandigheid

Vakbekwaam Flexibiliteit

Niet van toepassing Plannen en organiseren