Verbinden van client en werkgever

Je bent de cruciale schakel tussen client en werkgever en probeert de belangen van beide te bedienen. Je wil werkgevers laten inzien dat het plaatsen van een cliënt veel voordelen heeft en dat de risico’s veel kleiner en beheersbaarder zijn dan ze wellicht dachten. En je wil cliënten een plaatsing bij een werkgever als een kans laten zien in plaats van een bedreiging.

In deze training gaan we aan de slag met de strategische keuzes en communicatie om cliënt en werkgever met elkaar te verbinden. We kijken naar algemene uitgangspunten en vertalen deze naar concrete technieken voor het verbinden van individuele cliënten en werkgevers. We bespreken specifieke casussen uit jouw eigen praktijk. Deze training biedt daarmee praktische handvatten om zowel bij de werkgever als cliënt goed aan te kunnen sluiten.

De training bestaat uit een combinatie van korte theoretische inleidingen, videoanalyses, brainstorms en discussies, korte oefeningen, bespreken van praktijksituaties en rollenspellen. In de training bespreken we een aantal modellen die we vervolgens vertalen naar de praktijk. Je oefent met technieken en veel voorkomende valkuilen en lastige situaties.

Leerdoelen

Na deze training weet je meer over:

·         Positie, perspectief en wensen van de werkgever

·         Het vertalen van wensen, beperkingen en persoonskenmerken van de cliënt naar de arbeidsmarkt

·         Verbindende factoren tussen prioriteiten van werkgevers en cliënten

 

Na deze training kun je beter/effectiever:

·         Prioriteiten, belangen, wensen uitvragen en benutten in de verbinding

·         Zorgen, twijfels en risico’s uitvragen en benutten in de verbinding

·         Denken in mogelijkheden van verbinding en werkgevers en cliënten hier in meenemen

·         Verschillende belangen met elkaar verbinden

·         Een duurzame samenwerking faciliteren.

Inschrijven via website van de opleider

Soort opleiding

Soort inschrijving

Taken

Vakbekwaam Uitvoering

Niet van toepassing Het voeren van een intakegesprek

Niet van toepassing In beeld brengen van de vraag en (persoonlijke) situatie

Niet van toepassing Eigen deskundigheid bevorderen

Niet van toepassing Handhaven

Niet van toepassing Afspreken van doel- en actiebepalingen

Vakbekwaam Bijdrage aan beheer en beleid van de organisatie

Niet van toepassing Evalueren

Niet van toepassing Bewaken van afspraken

Niet van toepassing Rapporteren


Kennisgebieden

Vakbekwaam Begeleiding/vorm

Vakbekwaam Integrale dienstverlening

Niet van toepassing Wet- en regelgeving


Competenties

Niet van toepassing Coachen

Vakbekwaam Netwerken en samenwerken

Niet van toepassing Regisseren

Vakbekwaam Communiceren

Niet van toepassing Organisatiesensitiveit

Niet van toepassing Plannen en organiseren

Niet van toepassing Evalueren en aanpassen

Niet van toepassing Resultaatgericht

Niet van toepassing Zelfreflectie

Niet van toepassing Inlevingsvermogen

Niet van toepassing Methodisch werken

Niet van toepassing Zelfstandigheid

Niet van toepassing Lerende houding

Niet van toepassing Analytisch vermogen

Niet van toepassing Integriteit

Niet van toepassing Creativiteit

Vakbekwaam Flexibiliteit