april 2017

26

Beroepsregister voor klantmanagers: hbo een eis, VOG niet?

Wat is een klantmanager eigenlijk? Wat is de gemene deler tussen de duizenden klantmanagers, consulenten en re-integratiecoaches die de Nederlandse gemeenten rijk zijn? De kernwaarden van het vak vragen om een zoektocht met als eindbestemming: een landelijk beroepsregister voor klantmanagers. Aan die zoektocht deden ruim ...

Lees meer >
20

Nieuwe Trots op je Vak met voorbeelden van lerende organisaties

Trots op je Vak nummer 9 staat in het teken van de lerende organisatie. Maar wat is dat eigenlijk, ‘een lerende organisatie’? En hoe leert een organisatie in de praktijk? In dit magazine staan diverse inspirerende voorbeelden. Hoe doen andere gemeenten dit? Medewerkers Werkplein Drentsche ...

Lees meer >
20

20 tips voor in de spreekkamer

Meer dan 100 klantmanagers gingen na de Dag van de Uitvoering in Den Bosch terug naar kantoor met inspiratie om hun werk anders te doen. Die nieuwe kennis houden we niet voor onszelf. Daarom is de De Dag van de Uitvoering samengevat in 20 tips ...

Lees meer >
11

De poster voor het BvK Voorjaarscongres 2017 is nu te downloaden!

Wil jij er ook voor zorgen dat het BvK Voorjaarscongres een groot succes wordt? Help dan mee met het promoten door de poster bij jouw gemeente op te hangen. Je kunt hem hieronder downloaden.

Lees meer >
11

Nieuwe video: Een beroepsregister voor klantmanagers, een verkenning

De Beroepsvereniging voor Klantmanagers ontwikkelt in 2017 een beroepsregister voor klantmanagers. In een verkennende video worden verschillende experts en sociale professionals aan het woord gelaten om te vertellen wat zij vinden van professionalisering en wat het register hierin kan betekenen. Een verhelderende blik op beroepsregistratie.

Lees meer >
10

Het Grote Sollicitatiespel

Veel solliciteren en steeds worden afgewezen, dat is de harde realiteit voor veel werkzoekenden. Wat werkt nou wel en niet in de voorbereiding naar een sollicitatiegesprek? Als klantmanager kun je op allerlei manieren mensen helpen ter voorbereiding voor zo’n gesprek. Eldert Nieuwenhuize en Maaike Kersbergen van Solliciteren & Meer geloven in de kracht van het oefenen.

Lees meer >