november 2015

12

Post-hbo leergang Positieve Psychologie

Bij de Hanzehogeschool Groningen start in januari 2016 de post-hbo-leergang ‘Positieve Psychologie’. Deze is ook interessant voor klantmanagers. Immers: klantmanagers hebben in hun werk te maken met mensen en hun gedrag. De inzichten uit de positieve psychologie kunnen helpen het beste uit jezelf en uit anderen te halen!

Lees meer >
05

Nieuwe reeks lezingen bij Hanzehogeschool Groningen in 2016

Er komt een vervolg op de drukbezochte serie lezingen in samenwerking met Hanzehogeschool Groningen. De onderwerpen voor 2016 zijn bekend.

Lees meer >

oktober 2015

20

Verkenning samenwerking BvK – NVvA

De beroepsverenigingen van klantmanagers en van arbeidsdeskundigen (de BvK en de NVvA), verkennen in een position paper de mogelijkheden tot samenwerking in de uitvoering. Zij doen aanbevelingen aan hun eigen leden, maar ook aan andere stakeholders. Uitgangspunt daarbij: kijk niet alleen naar de beperkingen van mensen, maar vooral naar hun talenten. Maar ook: werk als ondersteunende instanties met elkaar samen bij de realisatie van de participatiemaatschappij.

Lees meer >
20

Verslag Lezing ‘Interculturele communicatie’

De BvK organiseert samen met Hogeschool Windesheim een lezingenreeks. Op 13 oktober 2015 was de eerste lezing. Onderwerp: ‘Interculturele communicatie’. Een verslag van een inspirerende middag.

Lees meer >
20

Verslag Workshops BvK Najaarscongres 2015

Wat werd er besproken tijdens de acht geheel verschillende workshops van het BvK Najaarscongres 2015 op maandag 5 oktober? Een verslag.

Lees meer >
19

Documentaire De Tegenprestatie

Op maandag 19 oktober om 20.25 uur zendt HUMAN de documentaire De Tegenprestatie uit op tv. Een documentaire die klantmanagers niet mogen missen.

Lees meer >
13

Verslag BvK Najaarscongres 2015

Op 5 oktober 2015 werd het BvK Najaarscongres gehouden. Plaats van handeling: Rotterdam.

Lees meer >
06

KenMe gelanceerd

Tijdens het BvK Najaarscongres op 5 oktober 2015 is de online community voor klantmanagers KenMe gelanceerd. KenMe biedt een vertrouwde omgeving voor klantmanagers werk en/of inkomen om elkaar het hemd van het lijf te vragen over de alledaagse praktijk. KenMe staat niet voor niets voor Kennis en Meedoen. Streven is om klantmanagers met elkaar in contact te brengen en zo het vakgebied vooruit te helpen.

Lees meer >
01

Al meer dan 16.000 mensen

Ja, zo veel mensen krijgen maandag 5 oktober te horen dat de BvK groot nieuws heeft. Die dag wordt KenMe gelanceerd, dé online community voor klantmanagers. Dit gaat gebeuren tijdens het BvK Najaarscongres 2015 in Rotterdam. Dit congres is voor en door klantmanagers. Kom ook! Aanmelden kan nog net.

Lees meer >

september 2015

28

Startbijeenkomst Vakkundig aan het werk

Op 11 november 2015 vindt in het Spoorwegmuseum in Utrecht de startbijeenkomst plaats van het kennisprogramma Vakkundig aan het werk. Het doel van het programma is om kennis te ontwikkelen waarmee gemeenten hun uitvoeringspraktijk in het sociaal domein kunnen versterken. Gemeenten kunnen samen met kennisinstellingen voorstellen indienen voor onderzoek die leiden tot een effectievere dienstverlening aan de burger. Ook klantmanagers zijn van harte welkom.

Lees meer >