SBCM, Hogeschool Utrecht, Hogeschool Leiden en MEE Nederland gaan gezamenlijk een onderzoeksproject uitvoeren om de schulddienstverlening aan mensen met een licht verstandelijke beperking te verbeteren. Hiermee willen de organisaties voorkomen dat financiële problemen voor deze groep een belemmering vormen om aan het werk te komen of te blijven.
Lees meer >Tien professionals uit sociale werkbedrijven hebben succesvol gewerkt met de werkwijze STERK waarbij zij cliënten en medewerkers helpen om vaker zelf het initiatief te nemen. ‘Door deze manier van werken, krijgen we een beter beeld van de cliënt. Hierdoor kunnen we beter matchen en de cliënt beter begeleiden. We verwachten hierdoor meer geslaagde proefplaatsingen.’
Lees meer >De BvK verwelkomt KOOTprofessionals als nieuwe donateur. Uitvoerende professionals kunnen bij KOOT terecht als ze een (andere) baan zoeken in de sociale zekerheid. Waarom donateur worden? Omdat ook een bedrijf als KOOTprofessionals het belangrijk vindt dat klantmanagers zich blijven ontwikkelen én omdat aansluiten bij een beroepsvereniging als de BvK er dan gewoon bijhoort!
Lees meer >Nederland telt zo’n 6.000 klantmanagers Werk en Inkomen. Er bestaan echter grote onderlinge verschillen in rollen en taken. Wat maakt de klantmanager tot een uniek beroep? En waar staat de klantmanager eigenlijk voor? In de notitie ‘De kern van het beroep van klantmanager’ gaan auteurs Louis Polstra en Hanneke Bakker op zoek naar de beroepsidentiteit van de klantmanager en geven een eerste aanzet tot een beroepscode.
Lees meer >Laagopgeleiden zijn vaker werkloos dan middelbaar en hoger opgeleiden. UWV maakt zich zorgen over deze groep en brengt daarom een gids uit die praktische aanknopingspunten biedt voor adviseurs en klantmanagers die laagopgeleiden helpen bij het zoeken naar werk.
Lees meer >A+O fonds Gemeenten zoekt mensen die mee kunnen denken over de impact van robotisering en digitalisering op het werk.
Lees meer >