Overweegt de gemeente een diagnose-instrument te gaan gebruiken? Een goede diagnose is immers belangrijk bij het selectief inzetten van re-integratiemiddelen en draagt bij aan methodisch werken binnen het sociaal domein. De eerste Werkwijzer Diagnose-instrumenten was van 2013. De deze week bij Divosa verschenen geheel vernieuwde versie beschrijft en vergelijkt zeven gangbare diagnose-instrumenten, aangevuld met ervaringen van klantmanagers.
Lees meer >Welke ondersteuning is nodig voor uitvoerende professionals? Hoe kijken ze aan tegen hun werk? Welke wensen leven er? Divosa, de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) en het ministerie van SZW willen graag weten hoe zij professionals in het sociaal domein verder kunnen helpen bij het uitvoeren van hun werk. TNO voert een onderzoek uit hiernaar.
Lees meer >De vereniging blijft groeien en de noodzaak voor een professioneel verenigingsbureau groeit mee. Het verenigingsbureau gaat ervoor zorgen dat de BvK haar doelen nog beter na kan streven. Daarom zijn we op zoek naar een directeur die vol energie deze uitdaging aan wil gaan en ons wil helpen de verdere groei en professionalisering van de vereniging te realiseren.
Lees meer >Gaan je vak en de kwaliteit van gemeentelijke dienstverlening in het sociaal domein je aan het hart? Heb je het regelmatig met je collega’s en leidinggevende over de menselijke maat, werken op basis van bewezen methoden versus werken op basis van je intuïtie of kiezen voor een harde of zachte aanpak? Dan heb je vast een mening over het vakmanschap van de uitvoering en over de gedragsverandering die dat vraagt van professionals.
Lees meer >Wordt een klantmanager bij een sollicitatie pas aangenomen als hij kan aantonen dat hij geregistreerd staat in het beroepsregister? Wat RSD de Liemers betreft wel. Manager Wilfred Hekkers wil vanaf 2018 in zijn team alleen geregistreerde klantmanagers die belang hechten aan ‘een leven lang leren’.
Lees meer >