Op maandag 18 mei is het BvK Congres 2015: ‘Participatiewet.NU; en samen verder’. Staatssecretaris Jetta Klijnsma is één van de sprekers tijdens het plenaire deel. Het belooft een interessante dag te worden: het ochtendgedeelte met boeiende sprekers (naast Jetta Klijnsma ook Ronald Hünneman) en het middaggedeelte met workshops die aansluiten op de praktijk van het uitvoeren van de Participatiewet. Een congres van en voor de klantmanager die zichzelf wil ontwikkelen!
Lees meer >Klantmanagers in regio Zuid verzamelen zich op 4 juni 2015 in Eindhoven voor een Dag van de Uitvoering. Zij mogen nu al meedenken over het programma. Klantmanager in regio Zuid? Maak vóór 4 april een keuze uit de onderwerpen!
Lees meer >De WERK-portal van SBCM, voorheen alleen beschikbaar voor sw-bedrijven, wordt nu ook aangeboden aan sociale diensten en andere organisaties die hun cliënten willen voorbereiden op werk. De WERK-portal is daarmee van nut voor de brede doelgroep van de Participatiewet.
Lees meer >VNG, Divosa en het ministerie van SZW starten een meerjarig kennisprogramma; een langlopend project om (wetenschappelijk) onderzoek naar de werkzaamheden van de dienst Werk en Inkomen te stimuleren en de praktijk te laten profiteren van de nieuwe kennis. Tussen maart en mei 2015 worden langs verschillende wegen mensen benaderd om mee te denken over de kennisvragen die leven in de sector.
Lees meer >Ben je klantmanager in de regio Noord-Holland? Dan mag je de Dag van de Uitvoering niet missen! Op 21 april komen klantmanagers bij elkaar in het gemeentehuis van Purmerend voor een inspirerende middag. Je wisselt ervaringen uit, ontmoet elkaar en… je leert nog es wat! Het programma is bekend. Aanmelden is mogelijk.
Lees meer >De Inspectie SZW concludeerde in het rapport ‘Ken uw klanten’ uit juli 2014 dat sociale diensten hun klanten onvoldoende kennen. Klinkt die conclusie bekend in de oren? Wat kunnen we met de suggesties uit dit rapport? Naar aanleiding van het rapport organiseren Divosa en Stimulansz samen zes regionale werkconferenties.
Lees meer >Enthousiaste klantmanagers denken mee over de ontwikkeling en het gebruik van ‘Mijn Werkblad’, het hulpmiddel waarmee klanten samen met een klantmanager een plan van aanpak kunnen maken. De eerste ervaringen zijn positief. Klanten laten merken dat ze het prettig vinden náást een klantmanager te zitten in plaats van er tegenover. Een klantmanager kan op deze manier een meer coachende rol aannemen.
Lees meer >Begin maart is de Werkwijzer Handhaving rechtmatigheid en arbeidsverplichting online verschenen.
Lees meer >Op 18 mei en 5 oktober 2015 vindt niet alleen een BvK Congres plaats, maar ook een Algemene Ledenvergadering (ALV). Tijdens deze vergadering kunnen leden meepraten over wat speelt binnen de vereniging.
Lees meer >Hou jij ervan om kennis, nieuwtjes en inspiratie te delen met collega klantmanagers? Vind jij het leuk om mee te bouwen aan de online community voor klantmanagers? Heb je een inspirerend idee om deze community bekendheid te geven? Denk dan nu mee over een aansprekende naam voor de community!
Lees meer >