Kennismaking tussen werkgevers en jongeren, bijvoorbeeld tijdens een speeddate of banenmarkt, kan werkzoekende jongeren aan werk helpen en negatieve beeldvorming overbruggen. De opzet en uitvoering van zo’n kennismaking maakt echter veel uit: een slechte kennismaking heeft geen of zelfs een negatief (vooroordelen bevestigend) effect. In de nieuwe handreiking Effectieve kennismaking tussen jongeren en werkgevers staan tips en praktische voorbeelden om een goede kennismaking op te zetten.
Lees meer >Op 13 oktober was het zover, de tweede lezing gegeven op de HAN, georganiseerd door de BvK. De lezing had als onderwerp ‘Statushouders en re-integratie’. Een onderwerp dat leeft onder klantmanagers, gezien het overweldigende aantal aanmeldingen.
Lees meer >Op 2 november 2017 lanceert de BvK officieel het Register voor klantmanagers! Daaraan voorafgaand zal in verschillende samenstellingen een dialoog worden gevoerd over de (her-)registratiecriteria en het reglement. Centrale vragen zijn: waar moet je als klantmanager aan voldoen om in het Register te komen en te blijven?
Lees meer >Werk jij samen vanuit de gedachte van één gezin, één plan, één regisseur? Movisie, Divosa en Sociaal Werk Nederland voeren een verkenning uit naar de samenwerking tussen werk en inkomen én zorg en ondersteuning vanuit een integrale benadering. Dit kàn in een team zijn: een buurtteam, een sociaal (wijk)team, een Samen Doen-team, etc. Wij willen graag meer weten over hoe deze samenwerking vorm krijgt.
Lees meer >Wat heb jij nodig om je werk goed te kunnen blijven doen? Wat wil je weten? Op welk moment heb je welke producten nodig? Deze vragen staan centraal in het onderzoek dat TNO in opdracht van Divosa en de Beroepsvereniging van Klantmanagers (BvK) uitvoert.
Lees meer >