juli 2015

16

Kritisch durven zijn om levens te veranderen

Op 30 juni 2015 verzamelden zich bijna 100 klantmanagers in Den Haag voor de Dag van de Uitvoering Zuid-Holland. De hoge opkomst was mede te danken aan gemeente Zoetermeer, waarvan een grote groep klantmanagers met een speciale bus arriveerde. Natuurlijk werd er weer een hoop nieuwe ideeën en kennis gedeeld. Van tips om een licht verstandelijk beperkte klant te herkennen tot aan inspiratie om Mijn Werkblad te gebruiken.

Lees meer >

juni 2015

18

Lezing ‘Herkennen en erkennen van een licht verstandelijke beperking’

De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) organiseert in samenwerking met de Hanzehogeschool Groningen, lectoraat Arbeidsparticipatie een lezingenreeks. Op 22 september 2015 is de vierde lezing, met als onderwerp ‘Herkennen en erkennen van een licht verstandelijke beperking’. Kom ook!

Lees meer >
04

Interview met BvK-voorzitter in de Bijstandsbode

In de Bijstandsbode van juni 2015 is een uitgebreid interview gepubliceerd met BvK-voorzitter Jasmijn Lee Sack Fong. De BvK bestaat nu ongeveer 2,5 jaar. De Bijstandsbode gaat hierin op zoek naar naar wat de vereniging precies doet, hoe leden er hun voordeel bij kunnen halen, wat de toekomstplannen zijn, wat Jasmijn zo leuk vindt aan haar werk als voorzitter en hoe zij dit vrijwilligerswerk combineert met haar drukke baan bij het Werkplein Activerium (Apeldoorn).

Lees meer >
02

Hoe schrijf je interessante content in de online community KenMe?

KenMe, de online community waar klantmanagers in een vertrouwelijke omgeving over hun werk kunnen sparren, wordt alleen een succes als er goede content op staat. Een achttal klantmanagers leerde op 28 mei 2015 de ins en outs van het schrijven van berichten in een community en minstens zo belangrijk: ervoor zorgen dat je reacties krijgt.

Lees meer >

mei 2015

28

Leestip van Ronald Hünneman

Tijdens het BvK Voorjaarscongres sprak Ronald Hünneman. Onderwerp van zijn lezing was: ‘Sociale cognitie – pijnlijke contacten’. Binnen de sociale cognitie zijn niveaus te onderscheiden. Mensen halen als het goed is niveau 3 of hoger. Maar: veel van de kandidaten bij de sociale dienst komen niet verder dan niveau 2. Ook chimpansees hebben niveau 2. Leestip van Ronald: lees het boek ‘Chimpanseepolitiek’ van Frans de Waal voor meer inzicht over dit cognitieniveau.

Lees meer >
28

BvK Voorjaarscongres groot succes

Op 18 mei was het BvK Voorjaarscongres 2015. Titel: ‘Participatiewet.NU; en samen verder’. Het congres was uitverkocht. Tel daarbij op dat de centrale lezing van Ronald Hünneman enthousiast werd ontvangen en dat men de workshops als nuttig beoordeelde en je kunt met recht spreken van een succesvol congres. Een verslag van de dag.

Lees meer >
21

Leer sparren met vakgenoten in online community KenMe

Op donderdag 28 mei is een zogeheten contentcreatiesessie rond de nieuwe online community voor professionals in het sociaal domein. Ben jij professional in het sociaal domein en wil je graag eenvoudig en snel met vakgenoten in een vertrouwelijke omgeving sparren over je werk? De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) werkt aan een online community: KenMe.

Lees meer >

april 2015

30

Vacature: manager online community KenMe (12 uur per week)

De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) zoekt een manager voor de online community KenMe m/v voor 12 uur per week voor de duur van een jaar. De BvK heeft als doelstelling het versterken van het vakmanschap van klantmanagers. De community voor klantmanagers, KenMe, is een online platform dat deze doelstelling ondersteunt.

Lees meer >
30

KenMe: platform voor Kennis en Meedoen

KenMe, dat is de naam van de nieuwe online community voor professionals in het sociaal domein. KenMe als klant en als professional. De naam is onlangs gekozen door een vakjury. Wil je ook meedoen op dit platform? Nog even geduld…

Lees meer >
30

Eerste Dag van de Uitvoering 2015: Purmerend bijt het spits af

Ruim 35 klantmanagers uit Noord-Holland kregen op 21 april de primeur: ze namen deel aan de eerste Dag van de Uitvoering in 2015. Deelnemers uit onder meer Amsterdam, Zaanstad, IJmond Werkt en Uithoorn ontmoetten elkaar deze keer in Purmerend en deelden ervaringen uit in workshops: “Het vak is zo dynamisch, ik blijf altijd leren.”

Lees meer >