juni 2017

22

Professionaliseren van het vak van klantmanager centraal

In de nieuwe editie van Trots op je vak staat het professionaliseren van het vak van klantmanager centraal. In het nummer doen drie Friese gemeenten uit de doeken hoe zij samen investeren in hun medewerkers. Ook de Sociale Dienst Veluwerand en de gemeente Amsterdam vertellen hun verhaal. Louis Polstra, lector aan de Hanzehogeschool en drijvende kracht achter de beroepsstandaard voor klantmanagers, blikt terug op tien jaar professionalisering van het vak van klantmanager.

Lees meer >
22

Gezocht: deelnemers voor het kennisplatform Werkfit maken

SBCM en Cedris starten een kennisplatform ´Werkfit maken´, voor professionals die de doelgroep van de Participatiewet helpen met het ontwikkelen van werknemersvaardigheden. Het doel is om met de uitwisseling van kennis en ervaring toe te werken naar effectieve en efficiënte aanpakken. Het kennisplatform zal enkele keren per jaar bijeenkomen.

Lees meer >
22

E-learning ‘Schulden herkennen, bespreken en aanpakken’

Ongeveer één op de vijf Nederlanders heeft moeite om elke maand rond te komen. Veel mensen schamen zich voor hun schulden en zoeken daarom geen hulp. De impact van schulden is echter enorm, zowel thuis als op het werk. Met de gratis e-learningmodule ‘Schulden herkennen, bespreken en aanpakken’ van SBCM en het Lectoraat Schulden en Incasso van de Hogeschool Utrecht, leer je hoe je cliënten met schulden verder kunt helpen. Je vindt de module op de ParticipatieCampus.

Lees meer >
08

Jolanda Kroon stelt zich voor

De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) heeft sinds half mei 2017 een verenigingsdirecteur: Jolanda Kroon. Hier stelt zij zich voor aan de hand van drie vragen.

Lees meer >
06

Samenwerken in gemengde koppels

Bij Sociale Zaken Maastricht Heuvelland hebben professionals van verschillende disciplines samengewerkt in gemengde koppels als onderdeel van de opleiding ‘De effectieve klantmanager Sociaal Domein’.

Lees meer >
05

Verslag BvK Voorjaarscongres 2017

Zwolle was het toneel voor het BvK Voorjaarscongres 2017. Tijdens dit congres stond centraal hoe de klantmanager, ondanks een vaak hoge werkdruk, oprechte aandacht voor de burger kan behouden en hun waardigheid kan bewaken. Een verslag van het plenaire deel.

Lees meer >
05

Handige tips van het Voorjaarscongres

De workshops van het Voorjaarscongres op 18 mei 2017 in Zwolle rond het thema ‘Aandacht en Waardigheid’ leverden diverse praktische tips op voor het werk van klantmanagers. Om de kennis niet alleen bij de bezoekers te houden, volgt hier een overzicht van de belangrijkste tips.

Lees meer >

mei 2017

16

De BvK heeft een directeur!

Jolanda Kroon is aangesteld als directeur van de Beroepsvereniging voor Klantmanagers. Met haar benoeming is de eerste stap gezet in het opzetten van een volwaardig verenigingsbureau. Meer weten over Jolanda? Houd de website in de gaten.

Lees meer >
16

Nieuw bestuurslid verkozen

Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 12 mei 2017 is Rob Schrijen door de leden verkozen als nieuw bestuurslid van de BvK. Gefeliciteerd, Rob! Hier stelt hij zich voor:

Lees meer >
16

22 juni Dag van de Uitvoering en Dialoogsessie Register in Utrecht

Divosa en de BvK nodigen je uit voor twee belangrijke bijeenkomsten op 22 juni 2017 in Utrecht: de Dag van de Uitvoering en een Dialoogsessie over het beroepsregister. Belangstellenden uit het hele land zijn welkom. Tip: sla deze twee vliegen in één klap!

Lees meer >