augustus 2017

15

Notitie ‘De kern van het beroep van klantmanager’

Nederland telt zo’n 6.000 klantmanagers Werk en Inkomen. Er bestaan echter grote onderlinge verschillen in rollen en taken. Wat maakt de klantmanager tot een uniek beroep? En waar staat de klantmanager eigenlijk voor? In de notitie ‘De kern van het beroep van klantmanager’ gaan auteurs Louis Polstra en Hanneke Bakker op zoek naar de beroepsidentiteit van de klantmanager en geven een eerste aanzet tot een beroepscode.

Lees meer >
15

Praktijkgids UWV ondersteunt professionals

Laagopgeleiden zijn vaker werkloos dan middelbaar en hoger opgeleiden. UWV maakt zich zorgen over deze groep en brengt daarom een gids uit die praktische aanknopingspunten biedt voor adviseurs en klantmanagers die laagopgeleiden helpen bij het zoeken naar werk.

Lees meer >
15

Wat is de impact van robotisering en digitalisering op je werk?

A+O fonds Gemeenten zoekt mensen die mee kunnen denken over de impact van robotisering en digitalisering op het werk.

Lees meer >

juli 2017

10

Leer laaggeletterdheid herkennen

Wil je meer weten over laaggeletterdheid? Verdiep je dan in de nieuwe e-learning over dit onderwerp of kom naar de workshop op de Dag van de Uitvoering in Hengelo op 21 september.

Lees meer >

juni 2017

26

Aan de slag met het E-portfolio bij Sociale Dienst Veluwerand

Het sociaal domein is zich aan het ontwikkelen, dat weten ze bij Sociale Dienst Veluwerand maar al te goed. Daarom zijn op 23 mei 2017 de klantmanagers beheer van Sociale Dienst Veluwerand samen met Divosa en de Beroepsvereniging voor Klantmanagers aan de slag gegaan met het E-portfolio voor klantmanagers. Tijdens een gezamenlijke sessie kregen zij uitleg over het digitale instrument en de gelegenheid om het samen met collega’s in te vullen.

Lees meer >
22

‘Inclusieve samenleving maakt morele dilemma’s groter’

‘Vergeet Kevin niet’, deze oproep deed Margo Trappenburg tijdens het Divosa Voorjaarscongres op 15 juni 2017 aan iedereen die werkt in het sociaal domein. De baan voor de een kan betekenen dat een ander zijn baan verliest. De inclusieve samenleving maakt morele dilemma’s groter. Keuzes van klantmanagers hebben verstrekkende gevolgen.

Lees meer >
22

Professionaliseren van het vak van klantmanager centraal

In de nieuwe editie van Trots op je vak staat het professionaliseren van het vak van klantmanager centraal. In het nummer doen drie Friese gemeenten uit de doeken hoe zij samen investeren in hun medewerkers. Ook de Sociale Dienst Veluwerand en de gemeente Amsterdam vertellen hun verhaal. Louis Polstra, lector aan de Hanzehogeschool en drijvende kracht achter de beroepsstandaard voor klantmanagers, blikt terug op tien jaar professionalisering van het vak van klantmanager.

Lees meer >
22

Gezocht: deelnemers voor het kennisplatform Werkfit maken

SBCM en Cedris starten een kennisplatform ´Werkfit maken´, voor professionals die de doelgroep van de Participatiewet helpen met het ontwikkelen van werknemersvaardigheden. Het doel is om met de uitwisseling van kennis en ervaring toe te werken naar effectieve en efficiënte aanpakken. Het kennisplatform zal enkele keren per jaar bijeenkomen.

Lees meer >
22

E-learning ‘Schulden herkennen, bespreken en aanpakken’

Ongeveer één op de vijf Nederlanders heeft moeite om elke maand rond te komen. Veel mensen schamen zich voor hun schulden en zoeken daarom geen hulp. De impact van schulden is echter enorm, zowel thuis als op het werk. Met de gratis e-learningmodule ‘Schulden herkennen, bespreken en aanpakken’ van SBCM en het Lectoraat Schulden en Incasso van de Hogeschool Utrecht, leer je hoe je cliënten met schulden verder kunt helpen. Je vindt de module op de ParticipatieCampus.

Lees meer >
08

Jolanda Kroon stelt zich voor

De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) heeft sinds half mei 2017 een verenigingsdirecteur: Jolanda Kroon. Hier stelt zij zich voor aan de hand van drie vragen.

Lees meer >