Nathalie Lurken is sinds 1999 werkzaam als klantmanager. Ze werkt bij Sociale Zaken Maastricht-Heuvelland als consulent Werk/Participatie en Inkomen met als specifieke taak intake en diagnose. Nathalie is actief voor de BvK vanaf het eerste uur, nee zelfs al van vóór de oprichting! Sinds 2013 is ze bestuurslid én maakt ze deel uit van de BvK-activiteitencommissie. Drie vragen aan Nathalie.
Lees meer >Dayenne van Zuylen werkt als klantmanager Werk & Inkomen via SCIOPENG. Op dit moment heeft zij tot november 2017 een opdracht bij de Peelgemeenten in Helmond. Zij maakt al een aantal jaar deel uit van de Activiteitencommissie van de BvK. En zodoende is ze betrokken geweest bij de voorbereidingen voor het aanstaande lustrumcongres. Drie vragen aan Dayenne.
Lees meer >Klantmanagers in het domein Werk en Inkomen willen meer methodisch werken. Zij hebben echter meer ondersteuning nodig om hun taken planmatig volgens opeenvolgende stappen uit te voeren. Dat blijkt uit onderzoek dat TNO heeft uitgevoerd in opdracht van Divosa en is betaald door het ministerie van SZW. Momenteel voert ruim de helft van de onderzochte klantmanagers hun werk methodisch uit.
Lees meer >Jasmijn Lee Sack Fong is BvK-bestuurslid vanaf de oprichting in 2012. Eerst als penningmeester, daarna als voorzitter van de vereniging. In de vijf jaar als bestuurslid heeft zij als geen ander de vereniging zien groeien. En: láten groeien door het aangaan van vele contacten met klantmanagers, gemeenten, organisaties die iets kunnen betekenen voor klantmanagers, donateurs en met het ministerie van SZW. En nu treedt ze terug. Tijd voor iets anders. Een interview én tegelijk een oproep.
Lees meer >Janna van ’t Sant werkt als klantmanager bij het Contactpunt nazorg ex-gedetineerden en veelplegers van de gemeente Apeldoorn. Samen met haar collega Noreddine Benmhamed coördineert ze de nazorg voor ex-gedetineerden. Een bijzondere klantmanager aan het woord.
Lees meer >Het BvK Najaarscongres 2017 is op 2 november in Woerden. Op deze dag is het precies VIJF jaar geleden dat de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) werd opgericht. Dit congres staat in het teken van verdere professionalisering van het vak van klantmanager. Een congres dat geen klantmanager mag missen.
Lees meer >Divosa is bezig met het ontwikkelen van een nieuw Werkblad, met als titel ‘Van moeten naar willen’. Het nieuwe werkblad richt zich (in eerste instantie) op de groep jongeren van 18 tot 27 jaar die bij de gemeente aanklopt voor een bijstandsuitkering. Vraag: welke klantmanager wil meehelpen met de ontwikkeling ervan? Jij weet als geen ander wat bruikbaar is!
Lees meer >SBCM, Hogeschool Utrecht, Hogeschool Leiden en MEE Nederland gaan gezamenlijk een onderzoeksproject uitvoeren om de schulddienstverlening aan mensen met een licht verstandelijke beperking te verbeteren. Hiermee willen de organisaties voorkomen dat financiële problemen voor deze groep een belemmering vormen om aan het werk te komen of te blijven.
Lees meer >Tien professionals uit sociale werkbedrijven hebben succesvol gewerkt met de werkwijze STERK waarbij zij cliënten en medewerkers helpen om vaker zelf het initiatief te nemen. ‘Door deze manier van werken, krijgen we een beter beeld van de cliënt. Hierdoor kunnen we beter matchen en de cliënt beter begeleiden. We verwachten hierdoor meer geslaagde proefplaatsingen.’
Lees meer >De BvK verwelkomt KOOTprofessionals als nieuwe donateur. Uitvoerende professionals kunnen bij KOOT terecht als ze een (andere) baan zoeken in de sociale zekerheid. Waarom donateur worden? Omdat ook een bedrijf als KOOTprofessionals het belangrijk vindt dat klantmanagers zich blijven ontwikkelen én omdat aansluiten bij een beroepsvereniging als de BvK er dan gewoon bijhoort!
Lees meer >