Op maandag 19 oktober om 20.25 uur zendt HUMAN de documentaire De Tegenprestatie uit op tv. Een documentaire die klantmanagers niet mogen missen.
Lees meer >Op 5 oktober 2015 werd het BvK Najaarscongres gehouden. Plaats van handeling: Rotterdam.
Lees meer >Tijdens het BvK Najaarscongres op 5 oktober 2015 is de online community voor klantmanagers KenMe gelanceerd. KenMe biedt een vertrouwde omgeving voor klantmanagers werk en/of inkomen om elkaar het hemd van het lijf te vragen over de alledaagse praktijk. KenMe staat niet voor niets voor Kennis en Meedoen. Streven is om klantmanagers met elkaar in contact te brengen en zo het vakgebied vooruit te helpen.
Lees meer >Ja, zo veel mensen krijgen maandag 5 oktober te horen dat de BvK groot nieuws heeft. Die dag wordt KenMe gelanceerd, dé online community voor klantmanagers. Dit gaat gebeuren tijdens het BvK Najaarscongres 2015 in Rotterdam. Dit congres is voor en door klantmanagers. Kom ook! Aanmelden kan nog net.
Lees meer >Op 11 november 2015 vindt in het Spoorwegmuseum in Utrecht de startbijeenkomst plaats van het kennisprogramma Vakkundig aan het werk. Het doel van het programma is om kennis te ontwikkelen waarmee gemeenten hun uitvoeringspraktijk in het sociaal domein kunnen versterken. Gemeenten kunnen samen met kennisinstellingen voorstellen indienen voor onderzoek die leiden tot een effectievere dienstverlening aan de burger. Ook klantmanagers zijn van harte welkom.
Lees meer >Op 30 juni 2015 verzamelden zich bijna 100 klantmanagers in Den Haag voor de Dag van de Uitvoering Zuid-Holland. De hoge opkomst was mede te danken aan gemeente Zoetermeer, waarvan een grote groep klantmanagers met een speciale bus arriveerde. Natuurlijk werd er weer een hoop nieuwe ideeën en kennis gedeeld. Van tips om een licht verstandelijk beperkte klant te herkennen tot aan inspiratie om Mijn Werkblad te gebruiken.
Lees meer >De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) organiseert in samenwerking met de Hanzehogeschool Groningen, lectoraat Arbeidsparticipatie een lezingenreeks. Op 22 september 2015 is de vierde lezing, met als onderwerp ‘Herkennen en erkennen van een licht verstandelijke beperking’. Kom ook!
Lees meer >In de Bijstandsbode van juni 2015 is een uitgebreid interview gepubliceerd met BvK-voorzitter Jasmijn Lee Sack Fong. De BvK bestaat nu ongeveer 2,5 jaar. De Bijstandsbode gaat hierin op zoek naar naar wat de vereniging precies doet, hoe leden er hun voordeel bij kunnen halen, wat de toekomstplannen zijn, wat Jasmijn zo leuk vindt aan haar werk als voorzitter en hoe zij dit vrijwilligerswerk combineert met haar drukke baan bij het Werkplein Activerium (Apeldoorn).
Lees meer >KenMe, de online community waar klantmanagers in een vertrouwelijke omgeving over hun werk kunnen sparren, wordt alleen een succes als er goede content op staat. Een achttal klantmanagers leerde op 28 mei 2015 de ins en outs van het schrijven van berichten in een community en minstens zo belangrijk: ervoor zorgen dat je reacties krijgt.
Lees meer >Tijdens het BvK Voorjaarscongres sprak Ronald Hünneman. Onderwerp van zijn lezing was: ‘Sociale cognitie – pijnlijke contacten’. Binnen de sociale cognitie zijn niveaus te onderscheiden. Mensen halen als het goed is niveau 3 of hoger. Maar: veel van de kandidaten bij de sociale dienst komen niet verder dan niveau 2. Ook chimpansees hebben niveau 2. Leestip van Ronald: lees het boek ‘Chimpanseepolitiek’ van Frans de Waal voor meer inzicht over dit cognitieniveau.
Lees meer >