mei 2015

28

BvK Voorjaarscongres groot succes

Op 18 mei was het BvK Voorjaarscongres 2015. Titel: ‘Participatiewet.NU; en samen verder’. Het congres was uitverkocht. Tel daarbij op dat de centrale lezing van Ronald Hünneman enthousiast werd ontvangen en dat men de workshops als nuttig beoordeelde en je kunt met recht spreken van een succesvol congres. Een verslag van de dag.

Lees meer >
21

Leer sparren met vakgenoten in online community KenMe

Op donderdag 28 mei is een zogeheten contentcreatiesessie rond de nieuwe online community voor professionals in het sociaal domein. Ben jij professional in het sociaal domein en wil je graag eenvoudig en snel met vakgenoten in een vertrouwelijke omgeving sparren over je werk? De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) werkt aan een online community: KenMe.

Lees meer >

april 2015

30

Vacature: manager online community KenMe (12 uur per week)

De Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) zoekt een manager voor de online community KenMe m/v voor 12 uur per week voor de duur van een jaar. De BvK heeft als doelstelling het versterken van het vakmanschap van klantmanagers. De community voor klantmanagers, KenMe, is een online platform dat deze doelstelling ondersteunt.

Lees meer >
30

KenMe: platform voor Kennis en Meedoen

KenMe, dat is de naam van de nieuwe online community voor professionals in het sociaal domein. KenMe als klant en als professional. De naam is onlangs gekozen door een vakjury. Wil je ook meedoen op dit platform? Nog even geduld…

Lees meer >
30

Eerste Dag van de Uitvoering 2015: Purmerend bijt het spits af

Ruim 35 klantmanagers uit Noord-Holland kregen op 21 april de primeur: ze namen deel aan de eerste Dag van de Uitvoering in 2015. Deelnemers uit onder meer Amsterdam, Zaanstad, IJmond Werkt en Uithoorn ontmoetten elkaar deze keer in Purmerend en deelden ervaringen uit in workshops: “Het vak is zo dynamisch, ik blijf altijd leren.”

Lees meer >
28

BvK op werkbezoek in Almelo

In de gemeente Almelo hebben BvK-bestuursleden Amanda Bruns en Jasmijn Lee Sack Fong het spel ‘De vier werelden van klantmanagement’ gespeeld met een aantal coaches. Dit leidde tot veel gespreksstof! Ook maakten de coaches kennis met de mogelijkheden van ‘Mijn Werkblad’. Een reactie hierop van een van de coaches:

Lees meer >
23

Dag van de Uitvoering – regio Zuid: meld je aan!

Op 4 juni is de Dag van de Uitvoering in regio Zuid (Eindhoven). Ben jij klantmanager in regio Zuid? Dan is dit een bijeenkomst waar je bij moet zijn! BvK, Divosa en RCF organiseren de Dagen van de Uitvoering namelijk speciaal voor klantmanagers en hun leidinggevenden. Als jij benieuwd bent naar de laatste ontwikkelingen in je werkveld, vakgenoten wilt ontmoeten met wie je ervaringen kunt uitwisselen en kunt sparren over actuele thema’s en praktijkcases, dan is de Dag van de Uitvoering daarvoor de gelegenheid bij uitstek.

Lees meer >
23

Opleiding ‘De Effectieve Klantmanager’

In oktober 2015 start de post-hbo-opleiding ‘De Effectieve Klantmanager’ aan de Hogeschool Arnhem-Nijmegen (HAN).

Lees meer >
23

Welke vragen houden jou bezig?

Divosa gaat de brug slaan tussen praktijk en wetenschap. Welke vragen leven er in de sector? Waar ben je nieuwsgierig naar? Je kunt je vraag achterlaten op de website! Doe dit wel vóór eind mei. Wat is het geval: Divosa start samen met de VNG en het ministerie van SZW een meerjarig kennisprogramma. Dit is een langlopend project om (wetenschappelijk) onderzoek naar de gemeentelijke werkzaamheden op het brede terrein van werk, participatie en inkomen te stimuleren en de praktijk te laten profiteren van de nieuwe kennis. Tussen maart en juni 2015 worden langs verschillende wegen mensen benaderd om mee te denken over de kennisvragen die leven in de sector.

Lees meer >
16

Algemene Ledenvergadering BvK

Tijdens het BvK Congres op 18 mei a.s. wordt vanaf 12.30 uur de Algemene Ledenvergadering gehouden. De volgende onderwerpen staan op de agenda: vaststellen van Jaarplan en financiën 2015 en kascontrole 2014. Naast deze agendapunten wil het bestuur met de aanwezige leden in gesprek. Wat bindt jou aan de vereniging? Wat zijn je verwachtingen?

Lees meer >