Bij de in december 2014 verschenen Werkwijzer Re-integratie van klanten met psychische aandoeningen hoort een kaart met tips voor klantmanagers. Deze kaart bestaat als download en in gedrukte vorm. De gedrukte kaart is nu zonder kosten te bestellen bij Divosa. Doe het snel!
Lees meer >Met klantmanagers uit vier gemeenten heeft Divosa ‘Mijn Werkblad’ ontwikkeld. Een werkblad waar werkzoekenden uitgenodigd worden hun eigen plan te schetsen. Daarmee komen zij zelf aan het stuur. Het biedt klantmanagers bovendien de gelegenheid om op een natuurlijke manier een meer coachende rol aan te nemen, daar waar gewenst. De eerste ervaringen met het werkblad zijn zeer positief.
Lees meer >Ook in 2015 organiseren de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) en Divosa samen weer een serie Dagen van de Uitvoering in de regio. Een Dag van de Uitvoering is bedoeld voor klantmanagers, andere uitvoerende medewerkers en leidinggevenden van sociale diensten. De data voor 2015 zijn inmiddels bekend. Noteer alvast in je agenda!
Lees meer >Donderdag 28 november presenteert de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) tijdens haar congres de Standaard voor vakvolwassenheid van klantmanagers. Deze standaard kent drie niveaus: basis, vakbekwaam en vakvolwassen. De standaard bestaat uit een omschrijving per niveau van taken en competenties van de klantmanager. De klantmanager kan met de standaard de eigen kwaliteit en ontwikkeling als professional in kaart brengen, bijvoorbeeld met een assessmenttool.
Lees meer >Tussen het werk door heeft de BvK inmiddels de missie en visie vastgesteld.
Lees meer >We zijn er voor álle klantmanagers in dit land. We werken aan professionalisering van het beroepsprofiel van klantmanagers. En nu, binnen een jaar na oprichting zijn er al meer dan 200 leden. Dat is al met al een oogst waar we trots op zijn”. In 2013 hopen we dat aantal nog op te hogen naar 250. Congres 28 november.
Lees meer >De BvK zit ook in de zomer niet stil! Wij willen jullie meenemen in de laatste ontwikkelingen;
Lees meer >