Welke ondersteuning is nodig voor uitvoerende professionals? Hoe kijken ze aan tegen hun werk? Welke wensen leven er? Divosa, de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) en het ministerie van SZW willen graag weten hoe zij professionals in het sociaal domein verder kunnen helpen bij het uitvoeren van hun werk. TNO voert een onderzoek uit hiernaar.
Lees meer >De vereniging blijft groeien en de noodzaak voor een professioneel verenigingsbureau groeit mee. Het verenigingsbureau gaat ervoor zorgen dat de BvK haar doelen nog beter na kan streven. Daarom zijn we op zoek naar een directeur die vol energie deze uitdaging aan wil gaan en ons wil helpen de verdere groei en professionalisering van de vereniging te realiseren.
Lees meer >Gaan je vak en de kwaliteit van gemeentelijke dienstverlening in het sociaal domein je aan het hart? Heb je het regelmatig met je collega’s en leidinggevende over de menselijke maat, werken op basis van bewezen methoden versus werken op basis van je intuïtie of kiezen voor een harde of zachte aanpak? Dan heb je vast een mening over het vakmanschap van de uitvoering en over de gedragsverandering die dat vraagt van professionals.
Lees meer >Wordt een klantmanager bij een sollicitatie pas aangenomen als hij kan aantonen dat hij geregistreerd staat in het beroepsregister? Wat RSD de Liemers betreft wel. Manager Wilfred Hekkers wil vanaf 2018 in zijn team alleen geregistreerde klantmanagers die belang hechten aan ‘een leven lang leren’.
Lees meer >Team Aanpak Jeugdwerkloosheid nodigt je van harte uit voor de Slotdag van de WerkWeek Matchen op werk op 17 februari in Utrecht. Een dag speciaal voor professionals in de uitvoering.
Lees meer >RadarAdvies voert een verkennend onderzoek uit om inzicht te krijgen hoe W&I professionals hun rol zien in de preventie van radicalisering en heeft daarvoor een enquête opgesteld.
Lees meer >Coronel Instituut en APE zijn op zoek naar klantmanagers van gemeenten die recente ervaring hebben met het vaststellen van de begeleidingsnoodzaak bij werk voor cliënten met structurele functionele beperkingen, zonder dat er een werkplek bekend is.
Lees meer >Een interessante mix aan deelnemers, dat was het.Tijdens een bijeenkomst op 29 november 2016 ontmoetten vertegenwoordigers van diverse hbo-opleidingen mensen die met beide voeten in de gemeentelijke klei staan: klantmanagers, deels namens de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK). Daarnaast was er één leidinggevende bij een gemeente en waren er vertegenwoordigers van de Vereniging Hogescholen. Vraag was: hoe kunnen we er samen voor zorgen dat het beroepsprofiel van klantmanager aansluit op de opleiding (en andersom)?
Lees meer >Het BvK-bestuur is versterkt met twee nieuwe bestuursleden: Geertje Rasing en John van der Starre. Zij zijn tijdens de algemene ledenvergadering van 16 december 2016 gekozen door de leden.
Lees meer >De nieuwste editie van online magazine Trots op je vak gaat over leren en ontwikkelen. Veranderen moet niet groots en meeslepend, maar stapje voor stapje. Elke organisatie doet dat op zijn eigen manier. Lees de verhalen van onder meer Apeldoorn, RSD De Liemers en Veldhoven.
Lees meer >