Kennismaking tussen werkgevers en jongeren, bijvoorbeeld tijdens een speeddate of banenmarkt, kan werkzoekende jongeren aan werk helpen en negatieve beeldvorming overbruggen. De opzet en uitvoering van zo’n kennismaking maakt echter veel uit: een slechte kennismaking heeft geen of zelfs een negatief (vooroordelen bevestigend) effect. In de nieuwe handreiking Effectieve kennismaking tussen jongeren en werkgevers staan tips en praktische voorbeelden om een goede kennismaking op te zetten.
Lees meer >Op 13 oktober was het zover, de tweede lezing gegeven op de HAN, georganiseerd door de BvK. De lezing had als onderwerp ‘Statushouders en re-integratie’. Een onderwerp dat leeft onder klantmanagers, gezien het overweldigende aantal aanmeldingen.
Lees meer >Op 2 november 2017 lanceert de BvK officieel het Register voor klantmanagers! Daaraan voorafgaand zal in verschillende samenstellingen een dialoog worden gevoerd over de (her-)registratiecriteria en het reglement. Centrale vragen zijn: waar moet je als klantmanager aan voldoen om in het Register te komen en te blijven?
Lees meer >Werk jij samen vanuit de gedachte van één gezin, één plan, één regisseur? Movisie, Divosa en Sociaal Werk Nederland voeren een verkenning uit naar de samenwerking tussen werk en inkomen én zorg en ondersteuning vanuit een integrale benadering. Dit kàn in een team zijn: een buurtteam, een sociaal (wijk)team, een Samen Doen-team, etc. Wij willen graag meer weten over hoe deze samenwerking vorm krijgt.
Lees meer >Wat heb jij nodig om je werk goed te kunnen blijven doen? Wat wil je weten? Op welk moment heb je welke producten nodig? Deze vragen staan centraal in het onderzoek dat TNO in opdracht van Divosa en de Beroepsvereniging van Klantmanagers (BvK) uitvoert.
Lees meer >‘Van klantmanagers als een relatief jong beroep wordt in een steeds wisselende arbeidsmarkt groot vakmanschap en veel flexibiliteit verwacht. Hoe blijf je bij en waar haal je je de nieuwste kennis, uitwisseling en ontwikkeling vandaan? Verbonden in de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK), KenMe en aanwezig op de Dagen van de Uitvoering en de congressen vormen wij als leden samen het grootste kennisnetwerk van Nederland.’
Lees meer >Kwaliteit van dienstverlening is een belangrijk uitgangspunt voor het werk van klantmanagers. Het continu ontwikkelen en toepassen van up-to-date kennis is daarbij een essentiële voorwaarde. Daarom onderzoeken de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) en Divosa samen met gemeenten hoe een landelijk register van klantmanagers kan bijdragen aan een meer professionele beroepsgroep.
Lees meer >KenMe, dé online community voor klantmanagers, is aan het groeien! Er zijn bijna driehonderd deelnemers en dat wil men vieren. Vandaar dat is besloten om een leuke actie te organiseren voor KenMe-leden: werf collega’s voor KenMe!
Lees meer >Klantmanager, staat 10 november al in je agenda? Dan is het BvK Najaarscongres in Arnhem. Thema: ‘Maatwerk; doen wat goed is’. Hoe weet je als professional zeker of je het goed doet? Regels volgen, of juist de uitzonderingen omarmen? En wat als maatwerk de regel is? Volg de lezing van Baptist de Pape of volg de extra lange workshop van Remko Sietsma over Verdraaide Organisaties.
Lees meer >Eind augustus 2016 ondertekenden bestuursleden van de BvK een contract met Registerplein. Hiermee kiest de BvK voor een professionele partij die ruime kennis en ervaring heeft met registreren van professionals binnen het sociaal domein. Daar ging een intensief keuzeproces aan vooraf. We belden met Marie-Christine Cornel, bestuurslid van de BvK.
Lees meer >