In de week van 19 tot en met 25 september 2016 openen loopbaanprofessionals en jobcoaches hun deuren voor alle belangstellenden met een loopbaanvraag. Een initiatief van Noloc waarbij werkenden en werkzoekenden in de gelegenheid worden gesteld om gratis en vrijblijvend advies in te winnen omtrent een succesvolle aanpak op de arbeidsmarkt.
Lees meer >Tijdens de (uitgestelde) Algemene Ledenvergadering van vrijdag 16 december 2016 stellen twee BvK-leden zich verkiesbaar als nieuw bestuurslid: Geertje Rasing en John van der Starre. Hier stellen zij zich voor.
Lees meer >De Inspectie SZW houdt op 7 september een brainstormbijeenkomst in het kader van het ontwikkelen van een nieuw programma op het terrein van Werk en Inkomen. De bijeenkomst zal zijn in Utrecht of in Den Haag en duurt van 10 tot 16:30 uur (inclusief lunch en borrel). BvK-leden zijn hierbij uitgenodigd.
Lees meer >Waar loop jij tegenaan in je werk als klantmanager Inkomen? Over welk onderwerp kom je graag meer te weten? Eind 2016 en begin 2017 organiseert de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) samen met hogeschool Saxion in totaal drie lezingen voor klantmanagers Werk en Inkomen. Twee van de drie lezingen zullen zich richten op de sociaal-juridische kant van de Participatiewet. Voor de invulling van deze lezingen zoeken we input van mensen uit het veld.
Lees meer >De zomervakantie staat voor de deur. Maar voordat je gaat, kun je je alvast opgeven voor een leerzame, leuke dag in september. Op 20 september is namelijk de Dag van de Uitvoering in regio Zuid. BvK en Divosa organiseren deze dag samen met de gemeente Veldhoven. Professionals uit andere regio’s zijn ook van harte welkom. Jij komt toch ook?
Lees meer >Op 30 juni is de afdeling Activering van gemeente Amsterdam verwelkomd als collectief BvK-lid. Tijdens de Dag van de Uitvoering van regio Noord-Holland werden de medewerkers verblijd met het spel ‘De vier werelden van klantmanagement’.
Lees meer >De commissie Register voor klantmanagers is op 24 juni voor het eerst bij elkaar geweest. Diverse deelnemers uit het hele land hadden zich aangemeld voor deze interactieve bijeenkomst. In vier groepjes werd gediscussieerd over gewenste criteria rond opleiding, werkervaring en continu ontwikkelen. Ook zorgen en praktische vragen kwamen aan bod. Registreren van klantmanagers: waarom, hoe en hoe snel?
Lees meer >Nieuw in 2016 is dat de BvK lezingen organiseert aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Op 21 juni 2016 was de eerste lezing. Steef Peters, directeur van de HeijtingWeertsGroep nam ongeveer 30 enthousiaste klantmanagers mee in een inspirerende lezing over effectief en kwalitatief samenwerken in het sociaal domein.
Lees meer >Op 21 juni vond de lezing ‘Interdisciplinaire samenwerking in de wijk; de T-shaped professional’ plaats. Lies Korevaar, lector Rehabilitatie aan de Hanzehogeschool Groningen verzorgde de lezing. Het was een informatieve bijeenkomst waarin theorie werd afgewisseld met casuïstiek.
Lees meer >Een aantal gemeenten is een pilot gestart rondom de certificering van klantmanagers. Deze beroepsregistratie kan professionals een prikkel geven om hun vakmanschap serieus te nemen. Maar weerstand is er ook. Over deze discussie en de pilot leest u in de zesde editie van Trots op je Vak. Met onder meer verhalen van RSD De Liemers, Amsterdam en Zuidhorn.
Lees meer >