juni 2016

16

Workshop voor nieuw collectief lid Veldhoven

Ook de gemeente Veldhoven heeft alle klantmanagers lid gemaakt van de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK). De BvK biedt een nieuw collectief lid onder meer een workshop naar keuze aan. Veldhoven koos de workshop ‘Omgaan met klanten met een psychische aandoening (borderline)’.

Lees meer >
14

Aaltje Vincent geeft workshop werk vinden met sociale media

Tijdens de Dag van de Uitvoering op 30 juni 2016 in Amsterdam geeft de toonaangevende loopbaanexpert Aaltje Vincent een workshop ‘Werk vinden met sociale media’. Alleen deze workshop al is reden genoeg om naar deze leerzame dag voor uitvoerende professionals in het sociaal domein te komen.

Lees meer >
07

Symposium: ‘Duurzame inzetbaarheid: het roer gaat om!’

Gericht op 21 beroepsgroepen verenigd in het landelijke ‘Mensen met Mogelijkheden’ (MMM) project organiseert de NSPOH op donderdag 23 juni 2016 het Symposium: Duurzame inzetbaarheid: het roer gaat om!

Lees meer >
07

Verslag Dag van de Uitvoering Zuid-Holland: ‘Gebruik je zintuigen’

Hoe bitter is het leven van je klant? Hoe ruikt de zoektocht naar een betaalde baan? Door welke bril zie je je klant? Zintuigen zijn een onderdeel van het vakmanschap van klantmanagers. Dat was het thema tijdens de Dag van de Uitvoering Zuid-Holland op 24 mei 2016. Bijna 200 deelnemers waren aanwezig.

Lees meer >
07

Routewijzernaarwerk.nl helpt mensen op weg

Het Landelijk Platform GGz heeft de website routewijzernaarwerk.nl gelanceerd. De website helpt mensen met een psychische kwetsbaarheid die (weer) aan het werk willen op weg met informatie, voorbeelden, tips, ervaringsverhalen en vacatures voor ervaringswerkers.

Lees meer >
01

Gezocht: themaspecialisten voor KenMe

Wil je een mooie bijdragen leveren aan de kennisontwikkeling van je vak? KenMe zoekt themaspecialisten.

Lees meer >

mei 2016

31

Documentaire ‘Sta me bij’ als lesmateriaal

Herinnert u zich deze nog? Op 28 april 2011 zond HUMAN de documentaire ‘Sta me bij’ uit. Een unieke inkijk in het werk van medewerkers van Het Plein in Zutphen. Hoofdrolspelers zijn Bruno en Debby, met ieder hun eigen aanpak. Filmfragmenten en opdrachten zijn sinds mei 2016 ook te vinden in de ParticipatieCampus. Oordeel zelf over de effectiviteit van de verschillende werkwijzen. Tip: gebruik het materiaal bij trainingen en in werkoverleg.

Lees meer >
31

BvK zoekt nieuwe bestuursleden

Eind 2016 loopt de termijn af van drie bestuursleden van de BvK. Daarom: ben je werkzaam in het veld, heb je passie voor het vak van klantmanager en heb je interesse in een bestuursfunctie? Laat je horen!

Lees meer >
31

Neem een kijkje in het E-portfolio

Het E-portfolio voor klantmanagers: het instrument dat kwaliteiten, talenten en drijfveren in kaart brengt en plaatst in de setting van de dagelijkse praktijk van een klantmanager. Ben jij benieuwd waar jouw kracht ligt en wil je daarover de dialoog aangaan met je organisatie? Vul dan het E-portfolio in en laat zien waar jij staat. Eerst alleen een kijkje nemen kan nu met een speciaal account.

Lees meer >
31

Oproep: discussieer mee over het register voor klantmanagers!

Heb jij ideeën over de registratie van klantmanagers en loop je warm voor het onderwerp? Meld je dan aan voor de BvK-commissie vakmanschapsregister! Het vakmanschapsregister voor klantmanagers is heel actueel. In congressen, seminars en pilotgroepen wordt uitgebreid gediscussieerd over de vraag hoe de certificering van klantmanagers het beste kan worden georganiseerd. En hoe we het beste vorm kunnen geven aan het beroepsregister voor klantmanagers. Doel: het stimuleren en professionaliseren van het vakmanschap van klantmanagers.

Lees meer >