mei 2016

31

BvK telt meer dan 1000 leden

Meer dan 1000 leden telt de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK) sinds eind mei 2016. Allemaal professionals die laten zien dat ze serieus bezig zijn met hun vak. Want dankzij het BvK-lidmaatschap doe je nieuwe kennis en contacten op. Iedereen die bij een gemeente of RSD werkt, met re-integratie, participatie en/of inkomen van werkzoekenden als taak, kan zich aanmelden als lid. Of je nu gedetacheerd bent, zzp’er of in vaste dienst. Of je nu consulent heet of matchmaker.

Lees meer >
30

Even voorstellen: KenMe-ambassadeurs Geertje Rasing en Joost Verschuuren

KenMe, dé online community voor klantmanagers, heeft twee nieuwe ambassadeurs. Geertje Rasing en Joost Verschuuren stellen zich kort voor.

Lees meer >
24

BvK-voorzitter: ‘Durf te improviseren en benut gemeentelijke beleidsvrijheid’

Het sociaal domein vraagt om een nieuwe werkwijze: professionals die naar de hele situatie van de burger en zijn omgeving kijken. Voorzitter van de Beroepsvereniging voor Klantmanagers (BvK), Jasmijn Lee Sack Fong, roept klantmanagers en andere uitvoerende professionals in het sociaal domein op om buiten de kaders te kijken en te improviseren.

Lees meer >
23

SER lanceert website met informatie-overzicht participatie vluchtelingen

De SER lanceert een online startpunt voor werkgevers en organisaties die zich richten op de maatschappelijke participatie van vluchtelingen. De website maakt alle beschikbare informatie over (arbeids)participatie van vluchtelingen inzichtelijk.

Lees meer >
23

Lezingen over samenwerken in het sociaal domein

Op 21 juni kunnen klantmanagers in regio Oost en Noord zonder kosten naar een lezing over het thema samenwerken in het sociaal domein. Twee lezingen op één dag, allebei georganiseerd door een hogeschool in samenwerking met de BvK.

Lees meer >
20

Oproep: Denk mee over het toezicht in het Sociaal Domein

De samenwerkende inspecties ontwikkelen een toezichtkader voor het brede sociaal domein. Daarvoor is men op zoek naar de mening van professionals die in het sociaal domein werkzaam zijn. Via een veldraadpleging op het internet proberen de inspecties deze professionals te betrekken. De raadpleging start 17 mei en loopt tot 29 mei 2016. Doe ook mee!

Lees meer >
10

Uitvoerend professional in regio Oost?

Kom op 9 juni naar de Dag van de Uitvoering in Apeldoorn! Dagen van de Uitvoering zijn bedoeld voor uitvoerende professionals die zich bezighouden met werk, inkomen en/of participatie en hun leidinggevenden. De BvK en Divosa organiseren deze dag in regio Oost. Professionals uit andere regio’s zijn uiteraard van harte welkom. Jij komt toch ook?

Lees meer >
09

Vooroordelen verdwijnen in gesprek over armoede en schulden

Ze dachten tegenover elkaar te staan, maar het tegendeel bleek waar: sociaal werkers en klantmanagers uit West-Brabant vonden elkaar op 19 april 2016 in hun gezamenlijk belang: het verbeteren van de situatie van burgers met armoede- en schuldenproblemen.

Lees meer >

april 2016

19

Informatie over BvK

Wat doet de BvK, voor wie, door wie en op welke manier? Die vragen worden beantwoord in de flyer ‘BvK, voor klantmanagers die hun vak verstaan!’.

Lees meer >
12

Workshops BvK Voorjaarscongres bekend: meld je aan!

Op donderdag 12 mei is het BvK Voorjaarscongres 2016. Titel: ‘Gluren bij de 3D Buren’. Plaats van handeling: Utrecht. De workshops zijn bekend, aanmelden is mogelijk. Dit keer is het BvK Congres interessant voor álle klantmanagers.

Lees meer >